Πολιτική
Δευτέρα, 17 Ιουλίου 2017 17:50

Βουλή: Άρχισε η συζήτηση του ν/σ για τον ΟΑΣΘ

Με τους εισηγητές των κομμάτων και με τον χαρακτήρα του επείγοντος, άρχισε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, με το οποίο ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης περνά στο ελληνικό Δημόσιο.

Με τους εισηγητές των κομμάτων και με τον χαρακτήρα του επείγοντος, άρχισε στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών, με το οποίο ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης περνά στο ελληνικό Δημόσιο.

Είχε προηγηθεί ψηφοφορία, την οποία ζήτησε η αντιπολίτευση, διαφωνώντας με τη διαδικασία του επείγοντος, ωστόσο με 27 ψήφους υπέρ έναντι 18 κατά εγκρίθηκε η πρόταση της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Αύριο Τρίτη 18 Ιουλίου, στις 12:00, θα κληθούν να εκφράσουν τις απόψεις τους αρμόδιοι κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, ενώ την Τετάρτη 19 Ιουλίου θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε» Απόστολος Αντωνούδης δήλωσε πως στις αρχές Αυγούστου πρόκειται να συσταθούν τα διοικητικά συμβούλια των δύο νέων κρατικών φορέων, που θα διαδεχτούν τον ΟΑΣΘ, ήτοι του «Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΟΣΕΘ ΑΕ) και της εταιρείας «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης ΑΕ» (ΑΣΥΘ ΑΕ).

Όπως ανέφερε, η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ θα γίνει άμεσα: Στα μέσα της εβδομάδας, θα έχουμε την ψήφιση του νομοσχεδίου και έως την επόμενη εβδομάδα θα δημοσιευθεί στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως. Στις αρχές Αυγούστου, θα έχουμε νέους κρατικούς φορείς και νέα διοικητικά συμβούλια που θα αναλάβουν το έργο του σχεδιασμού και της υλοποίησης αυτού το νέου μοντέλου αστικών συγκοινωνιών».

Ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού Α.Ε» διευκρίνισε ακόμη ότι δημιουργείται "τελείως νέο τοπίο" στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και ότι σύμφωνα με το σχεδιασμό θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές, «μικρότερα λεωφορεία με μεγαλύτερη ευελιξία», όπως και «οικολογικά λεωφορεία που θα είναι ενταγμένα στο στόλο και θα τροφοδοτούν το βασικό μέσο μεταφοράς που θα είναι το Μετρό».

Σημείωσε ότι σήμερα υπάρχουν λεωφορεία που πηγαίνουν στην Περιστερά και στα χωριά της Βόλβης με πληρότητα μόνο έξι και επτά επιβατών και επισήμανε πως δεν χρειάζεται να υπάρχουν τόσο μεγάλα λεωφορεία για αυτές τις διαδρομές, καθώς και πως θα συνεχιστούν βέβαια τα δρομολόγια με μικρότερα λεωφορεία.

Ο κ. Αντωνούδης αναφέρθηκε επίσης και στον σχεδιασμό κοινών προμηθειών για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, «έτσι ώστε να έχουμε συνεργασία στους δύο κρατικούς οργανισμούς και να πετύχουμε συνέργειες καλύτερες με χαμηλότερες τιμές».

Όπως είπε, με τις αλλαγές που θα υπάρξουν «θα προκύψει οικονομία κλίμακος» όσον αφορά την προμήθεια των λεωφορείων αλλά και «καλύτερος σχεδιασμός όλων αυτών των μέσων».

Πρόσθεσε πως άμεσα οι Θεσσαλονικείς θα δουν αλλαγές και στα δρομολόγια, επισημαίνοντας οτι δεν θα υπάρχουν περικοπές των δρομολογίων από την επόμενη εβδομάδα, διότι θα αξιοποιηθούν όλα τα λεωφορεία και θα βγουν στην πόλη και τα 100 λεωφορεία, τα οποία είναι «παροπλισμένα», προκειμένου να εξυπηρετήσουν του πολίτες.