Πρακτικότητα και στιλ αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου crossover με το δυναμικό προσδιοριστικό Crossland X, το οποίο έρχεται, από 17.300 ευρώ, να πλαισιώσει το Opel Mokka X, ενώ την γκάμα συμπληρώνει το μεγάλο Grandland X. Η ταχύτητα με την οποία διεισδύει η γερμανική εταιρεία στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου είναι εντυπωσιακή και συνάδει, όπως φαίνεται, με τη φιλοσοφία της Peugeot η οποία έχει δώσει τα φώτα της επί του προκειμένου, πολύ πριν γίνει γνωστή η συμφωνία εξαγοράς της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Πρακτικότητα και στιλ αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του νέου crossover με το δυναμικό προσδιοριστικό Crossland X, το οποίο έρχεται, από 17.300 ευρώ, να πλαισιώσει το Opel Mokka X, ενώ την γκάμα συμπληρώνει το μεγάλο Grandland X. Η ταχύτητα με την οποία διεισδύει η γερμανική εταιρεία στην κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου είναι εντυπωσιακή και συνάδει, όπως φαίνεται, με τη φιλοσοφία της Peugeot η οποία έχει δώσει τα φώτα της επί του προκειμένου, πολύ πριν γίνει γνωστή η συμφωνία εξαγοράς της Opel από τον γαλλικό όμιλο PSA.
Το Crossland X είναι 16 εκατοστά κοντύτερο από το Astra και 10 εκατοστά ψηλότερο, με υπερυψωμένες θέσεις και καλή περιμετρική ορατότητα. Ο χώρος των αποσκευών είναι 410 λίτρα και μπορεί να κερδίσει άλλα 150 αν συρθούν μπροστά τα πίσω καθίσματα, φθάνοντας τα 1.255 με πλήρη αναδίπλωση. Από εκεί και πέρα το «διαβατήριο» του γουστόζικου μοντέλου στην ψηφιακή εποχή λειτουργεί ως ισχυρό όπλο έναντι του ανταγωνισμού. Εξοπλίζεται με το σύστημα 24ωρης επικοινωνίας ΟnStar, που πλέον προσφέρει επιπλέον πληροφορίες για κάποιο ξενοδοχείο στο ταξίδι σας, ή κάποιον σταθμό καυσίμων, καθώς και σύνδεση με wi-fi (με δυνατότητα σύνδεσης έως επτά συσκευών και δωρεάν παροχή 100gb για ένα έτος).
Από πλευράς σχεδίασης είναι ενδιαφέρουσες οι διχρωμίες στο αμάξωμα (προαιρετικά), ενώ η οροφή προσφέρεται σε τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς, άσπρο, μαύρο και γκρι, για να σπάει η μονοτονία. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η οθόνη οκτώ ιντσών αφής, ενώ διατίθεται και head up display. Ο εξοπλισμός άνεσης/ασφάλειας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, συστήματα υποβοήθησης παρκαρίσματος, αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης με ανίχνευση πεζού και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, κόπωσης οδηγού, παρέκκλισης λωρίδας κυκλοφορίας, οδικής σήμανσης και πλαϊνού «τυφλού σημείου». Οι διαθέσιμοι κινητήρες στην ελληνική αγορά είναι βενζίνης στα 1.200 κ.εκ. με 81 ίππους και σε έκδοση turbo 110 ίππων με 5άρια μηχανικά κιβώτια και αυτόματο στην ισχυρότερη έκδοση. Με πετρελαιοκινητήρα η έκδοση είναι μία, στα 1.600 κ.εκ. με 99 ίππους και 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Στον δρόμο το αυτοκίνητο ξεχωρίζει για το άμεσο σύστημα διεύθυνσης και τα ισχυρά φρένα, ωστόσο είναι ευπρόσβλητο από τους πλάγιους ανέμους. Καλή αίσθηση αφήνει ο επιλογέας ταχυτήτων, ενώ η θέση οδήγησης καλύπτει κάθε σωματική διάπλαση. Η μέση κατανάλωση με την έκδοση ντίζελ κυμάνθηκε στα 6,8 λίτρα/100 χλμ.