Σε νέα δυναμική πορεία εισέρχεται η Toyota, με εφόδιο την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μία ακόμη εξέλιξη στην ιστορία και τα επιτεύγματα της συγκεκριμένης φιλοσοφίας της ιαπωνικής μάρκας, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις για περιορισμό των αερίων ρύπων και εξοικονόμηση καυσίμων.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Σε νέα δυναμική πορεία εισέρχεται η Toyota, με εφόδιο την τέταρτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας. Πρόκειται για μία ακόμη εξέλιξη στην ιστορία και τα επιτεύγματα της συγκεκριμένης φιλοσοφίας της ιαπωνικής μάρκας, που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις για περιορισμό των αερίων ρύπων και εξοικονόμηση καυσίμων.
Την ίδια ώρα, οι βασικές αξίες του εν λόγω κατασκευαστή συνδυάζονται με το διαχρονικό μήνυμα του «Ευ αγωνίζεσθαι», γι’ αυτό και συμφωνήθηκε με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) να αποτελέσει στο εξής και μέχρι το 2024 τον παγκόσμιο επίσημο συνεργάτη των Ολυμπιακών και των Παραολυμπιακών Αγώνων. Με την ευκαιρία, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Ελλάς, Άρης Αραβανής, προανήγγειλε σειρά δραστηριοτήτων και στη χώρα μας, από τα γραφεία της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (ΕΟΕ), παρουσιάζοντας ταυτόχρονα την ολοκληρωμένη γκάμα των υβριδικών μοντέλων στην ελληνική αγορά (Yaris, C-HR, Auris, Prius), καθώς και τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας, με βάση το αυστηρό ευρωπαϊκό περιβαλλοντικό πλαίσιο. Αυτό, όπως τόνισε ο κ. Αραβανής, καταγράφει την ταχύτερη πρόοδο διεθνώς, λειτουργώντας ως τάση, σε συνδυασμό με τις νέες μορφές αυτοκίνησης, την ψηφιοποίηση και τον αναδυόμενο ανταγωνισμό, όσον αφορά την εμπλοκή στον κλάδο των μεταφορών κολοσσών του διαδικτύου και όχι μόνο, μέσα από ένα σύνθετο κόσμο συνδεσιμότητας και πρωτόγνωρων εφαρμογών. Στον τόπο μας όλα κυλούν με πιο αργούς ρυθμούς, αλλά, παρά ταύτα, η χειμαζόμενη εγχώρια αγορά, στην οποία η Toyota διατηρεί ηγετική θέση, δείχνει να προσαρμόζεται στο περιβαλλοντικώς ζητούμενο, κατ’ αρχήν με μείωση των πετρελαιοκίνητων επιβατικών, αφού από το κορυφαίο μερίδιο 63% το 2014 αναμένεται φέτος να πέσουν στο 36%.
Οι ικανότητες των υβριδικών της Toyota βασίζονται, μεταξύ άλλων, στη χρήση της νέας πλατφόρμας Toyota New Global Architecture (TNGA). Προσφέρει χαμηλότερο κέντρο βάρους για βελτιωμένη απόκριση, συμπεριφορά και ευστάθεια. Επίσης, έχει χαρίσει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία να δημιουργήσουν οχήματα πιο ελκυστικά οπτικά, με χαμηλότερες γραμμές και πιο αθλητικό προφίλ, εγκαινιάζοντας παράλληλα νέα πρότυπα στους τομείς οικονομίας καυσίμου, εκπομπών ρύπων και απόδοσης. Η ασφάλεια, βέβαια, παραμένει προτεραιότητα και το πλαίσιο TNGA έχει βελτιστοποιηθεί με σκοπό την άριστη συμπεριφορά στις συγκρούσεις. Οι δυνατότητες του πακέτου Toyota Safety Sense έχουν επεκταθεί σε αρκετά από τα υβριδικά μοντέλα με την προσθήκη του Adaptive Cruise Control που βασίζεται σε ραντάρ και μία νέα λειτουργία ανίχνευσης πεζών για το Pre-Collision System (σύστημα προ σύγκρουσης).