Το Ibiza λειτουργούσε ανέκαθεν ως brand name από μόνο του, καθώς ήταν και παραμένει ο πολιορκητικός κριός της Seat. Στην πέμπτη γενιά του πια, έχει φθάσει στο απόγειο της ωριμότητάς του, με πιο κλασάτη εμφάνιση, εξωτερικά και στην καμπίνα, πλήρες πακέτο σύγχρονης τεχνολογίας όσον αφορά την ασφάλεια (Front Assist, Multi Collision Brake κ.ά.) και την άνεση (οθόνη οκτώ ιντσών, συνδεσιμότητα, ψηφιακά όργανα κ.λπ.), ενώ στον δρόμο στέκεται σε επίπεδα μεγαλύτερων κατηγοριών ως προς την ποιότητα κύλισης και την ισορροπημένη συμπεριφορά του.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Το Ibiza λειτουργούσε ανέκαθεν ως brand name από μόνο του, καθώς ήταν και παραμένει ο πολιορκητικός κριός της Seat. Στην πέμπτη γενιά του πια, έχει φθάσει στο απόγειο της ωριμότητάς του, με πιο κλασάτη εμφάνιση, εξωτερικά και στην καμπίνα, πλήρες πακέτο σύγχρονης τεχνολογίας όσον αφορά την ασφάλεια (Front Assist, Multi Collision Brake κ.ά.) και την άνεση (οθόνη οκτώ ιντσών, συνδεσιμότητα, ψηφιακά όργανα κ.λπ.), ενώ στον δρόμο στέκεται σε επίπεδα μεγαλύτερων κατηγοριών ως προς την ποιότητα κύλισης και την ισορροπημένη συμπεριφορά του. Ίσως σπεύσουν κάποιοι να το χαρακτηρίσουν αλλιώς, δεδομένου ότι δεν υπάρχει 3θυρη εκδοχή. Είναι σαφές ότι δόθηκε έμφαση στην πρακτικότητα, που συνήθως αντιβαίνει στο συναίσθημα, τη… νεανική φλόγα. Αυτή, όμως, είναι η σημερινή τάση στα μικρά hatchback.
Στον τομέα της σχεδίασης, η «ομογενοποίηση» με τα Leon και Ateca έχει διαμορφώσει ασφαλώς ένα καινούργιο διακριτικό, κομψό εταιρικό στιλ, που κατά την άποψή μας κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Τριγωνικοί εμπρός Full LED προβολείς και φώτα ημέρας, LED tech και τα πίσω σώματα, ενώ στο προφίλ οι παράλληλες ανάγλυφες γραμμές συμπληρώνουν τη λογική του ανάλαφρου σχεδιασμού. Το μεγαλύτερο κατά 95 χλστ. μεταξόνιο (2.564 χλστ.) ενίσχυσε την εσωτερική ευρυχωρία και το πορτμπαγκάζ μεγάλωσε κατά 63 λίτρα, χαρίζοντας συνολικά για τις αποσκευές 355 λίτρα.
Στον δρόμο, το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση αποδεικνύεται εξαιρετικά ακριβές, η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι σωστά ρυθμισμένη στη «χρυσή τομή» άνεσης/κρατήματος. Οδηγώντας στην Αττική την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο «χιλιάρη» ECO TSI βενζινοκινητήρα των 95 ίππων, χαρήκαμε τις καλές ρεπρίζ, χωρίς να μας απασχολήσει ακουστικά το «3κύλινδρον» του πράγματος, ενώ μας άρεσε πολύ και ο τρόπος λειτουργίας του επιλογέα στο 5τάχυτο κιβώτιο.
Η ισχυρότερη έκδοση του 1.0 ΕCO TSI αποδίδει 115 ίππους (από το φθινόπωρο με το αυτόματο κιβώτιο DSG των επτά σχέσεων). Στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο ατμοσφαιρικός 3κύλινδρος MPI βενζινοκινητήρας με 75 ίππους, από 11.700 ευρώ. Στο τέλος του έτους αναμένεται και ο νέος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI EVO των 150 ίππων, αλλά και ο 1.6 ΤDI πετρελαιοκινητήρας με 80, 95 και 115 ίππους. Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει και έκδοση φυσικού αερίου CNG με τον βενζινοκινητήρα 1.0 ΤSI των 90 ίππων.