Κοινωνία
Τρίτη, 20 Ιουνίου 2017 11:36

Τι αλλάζει στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ειδική εκπαίδευση

Αλλαγές που αφορούν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση επιφέρουν δύο αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας.

Αλλαγές που αφορούν την ειδική αγωγή και εκπαίδευση επιφέρουν δύο αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας.

Συγκεκριμένα, από το σχολικό έτος 2017-18 θα εφαρμόζεται 6ωρο υποχρεωτικό πρόγραμμα διδασκαλίας στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και οι μαθητές θα σχολάνε στις 13:15 αντί 12:25 που σχολούσαν επί δεκαετίες από ιδρύσεως των σχολείων.

Επίσης, σε όλα τα Ειδικά Νηπιαγωγεία και Ειδικά Δημοτικά Σχολεία προσφέρεται η δυνατότητα λειτουργίας ολοήμερου προγράμματος, το οποίο διαρκεί έως τις 16:00.

Έτσι, όπως επισημαίνει το υπουργείο, με τον καθορισμό νέων ωρολογίων προγραμμάτων των Ειδικών Νηπιαγωγείων και των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων της χώρας, τα σχολεία αυτά προσαρμόζουν τις ώρες λειτουργίας τους με τα αντίστοιχα της γενικής εκπαίδευσης.

Επίσης, γενικεύεται η λειτουργία του νέου τύπου σχολείου στη Δευτεροβάθμια Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση και μετατρέπονται σε Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια όλα τα σχολεία που λειτουργούσαν επί σειρά ετών υπό διαφορετικά θεσμικά πλαίσια και καθορίζονται οι Τομείς και οι Ειδικότητες που δύναται να λειτουργήσουν σε κάθε σχολική μονάδα. Η φοίτηση στα σχολεία αυτά διαρκεί 4 χρόνια στο Γυμνάσιο και 4 χρόνια στο Λύκειο και εφαρμόζονται τα προγράμματα του γενικού Γυμνασίου και του εσπερινού ΕΠΑΛ, προσαρμοσμένα στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. Στους απόφοιτους παρέχεται αντίστοιχη ακαδημαϊκή ισοτιμία και επαγγελματικά δικαιώματα.

Το Υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι οι δύο υπουργικές αποφάσεις αποτελούν σημαντικά βήματα για τη βελτίωση της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δεσμεύεται για τη συνέχιση της προσπάθειας για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου και του περιεχομένου σπουδών στην ειδική εκπαίδευση, αφενός ενισχύοντας τη βασική κατευθυντήρα αρχή της παιδαγωγικής της ένταξης και αφετέρου αναβαθμίζοντας τα ειδικά σχολεία, με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε παιδιού στο πλέον κατάλληλο εκπαιδευτικό περιβάλλον.