Η έλλειψη παιδείας κοστίζει στους Έλληνες 25 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, τονίστηκε σε εκδήλωση του ΡΕΥΜΑτος (Ριζοσπαστική ΕΥρωπαική Μεταρρύθμιση και Ανασυγκρότηση) στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, με θέμα «Η Παιδεία ως κεντρικό διακύβευμα ανασυγκρότησης της χώρας».
Η έλλειψη παιδείας κοστίζει στους Έλληνες 25 δισεκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο, τονίστηκε σε εκδήλωση του ΡΕΥΜΑτος (Ριζοσπαστική ΕΥρωπαική Μεταρρύθμιση και Ανασυγκρότηση) στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, με θέμα «Η Παιδεία ως κεντρικό διακύβευμα ανασυγκρότησης της χώρας».
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν από τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο στοιχεία με βάση τα οποία η έλλειψη Παιδείας κοστίζει στους Έλληνες 25 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως. Ο κ. Τάσιος ζήτησε να γίνει μια εσωτερική διαπραγμάτευση του πολιτικού συστήματος με την ελληνική κοινωνία, προκειμένου να μειωθεί όσο γίνεται αυτή η απώλεια, παρά τις επιφυλάξεις που διατύπωσε για την επάρκεια του πολιτικού προσωπικού.
Ακολούθως ο καθηγητής Άγγελος Συρίγος έκανε λόγο για ρηχότητα του νομοσχεδίου για την Ανώτατη Εκπαίδευση και διερωτήθηκε αν η κυβερνητική πολιτική για την τριτοβάθμια εκπαίδευση εξαντλείται στο να παράγει «καλούς ανθρώπους», αδιαφορώντας για τη σύνδεση με την αγορά και για την επαγγελματική προοπτική των αποφοίτων.
Επίσης πρότεινε την αυστηρή τήρηση κριτηρίων για τη λειτουργία μη κρατικών Πανεπιστημίων κι υπογράμμισε την ανάγκη να εξακολουθήσει το δημόσιο Πανεπιστήμιο να είναι παράγων κοινωνικής κινητικότητας.
Στη δική του εισήγηση ο καθηγητής Γιώργος Πολίτης υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι κυβερνήσεις προσπάθησαν άλλοτε πειστικότερα, άλλοτε υποκριτικά να ρυθμίσουν επί μέρους προβλήματα της Παιδείας. Αλλά το πρόβλημα του συστήματος, όπως είπε, δεν είναι οι Πανελλαδικές ή τα Συμβούλια Ιδρύματος. «Το πρόβλημα έγκειται σε αυτές καθ’ εαυτές τις αρχές και αξίες που υπηρετεί η παιδεία», συμπλήρωσε.
«Αντί ως πολιτεία και κοινωνία να ξοδέψουμε ενέργεια, μόχθο και πλούτο, ώστε να μπορέσουμε να ανεβάσουμε τον αδαή στο ύψος της επιστήμης, σπαταλήσαμε ενέργεια, μόχθο και πλούτο για να κατεβάσουμε την επιστήμη στο ύψος του αδαούς. Αυτό που ζούμε σήμερα, δεν είναι παρά οι συνέπειες αυτού του εγκλήματος. Για να ανασυγκροτήσουμε τη χώρα είναι αναγκαία συνθήκη να απελευθερωθούμε από την κυριαρχία της μετριότητας, της ανοησίας και του παραλογισμού», ανέφερε ο κ. Πολίτης και πρόσθεσε: «Όλες οι Μεταρρυθμίσεις -Δεξιές, Αριστερές, Κεντρώες- αποτυγχάνουν, επειδή ακριβώς ξεκινούν από το Πανεπιστήμιο. Ωστόσο, οι πραγματικές αλλαγές στην Παιδεία, πρέπει να ξεκινούν από το Δημοτικό και ακόμη καλύτερα από το Νηπιαγωγείο. Ζητούμενο της παιδείας είναι η καλλιέργεια νέων ανθρώπων με κριτική αντίληψη και ήθος, δηλαδή τα κρίσιμα στοιχεία που απουσιάζουν από το εκπαιδευτικό μας σύστημα».
Στην ομιλία του ο πρώην υφυπουργός και πρόεδρος του ΡΕΥΜΑτος Αθανάσιος Σκορδάς τόνισε, μεταξύ άλλων: «Θεωρούμε την Παιδεία κεντρικό διακύβευμα για την ανασυγκρότηση της χώρας διότι η λύση στο πρόβλημα της χώρας δεν βρίσκεται στην ολοκλήρωση των αξιολογήσεων ή στη ρύθμιση του χρέους, αλλά στο να τρέξουμε αναπτυξιακά, να ξαναβρούμε την ταυτότητά μας και την εθνική μας αυτοπεποίθηση. Στο ΡΕΥΜΑ έχουμε συναντηθεί πολίτες που αγωνιούμε για την πορεία της χώρας και από την απλή διαπίστωση "κάτι να γίνει"προσπαθούμε "κάτι να κάνουμε", προσπαθούμε ν’ ανάψουμε την φωτιά της δημιουργίας ώστε δημιουργικοί συμπολίτες μας που ξέρουν να επιτυγχάνουν, να συμμετάσχουν ενεργά στην διαμόρφωση και υλοποίηση ενός εθνικού σχεδίου αντιμετώπισης της κρίσης».