«Δεν σκοπεύουμε να αδειάσουμε τα μουσεία του κόσμου, όμως η ζωφόρος πρέπει να επανενωθεί, διαφορετικά χάνει από την ιστορική της αξία», τόνισε ο Υπουργός Πολιτισμού Γ. Βουλγαράκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα New York Times, που δημοσιεύτηκε στις 11 Δεκεμβρίου.
Ο κ. Βουλγαράκης΄, σύμφωνα με το δημοσίευμα, αναγνωρίζει ότι στη δεκαετία του '80, ίσως και να ήταν δυνατόν να συζητηθεί ο ισχυρισμός, ότι τα γλυπτά θα φιλοξενούνταν υπό καλύτερες συνθήκες στο Βρετανικό Μουσείο, από ό,τι στην Αθήνα, όπου τα εναπομείναντα μέλη της ζωφόρου υφίσταντο τη διάβρωση από τη μόλυνση της ατμόσφαιρας.
Ομως, η διεθνής υποστήριξη για την επιστροφή των μαρμάρων στην Ελλάδα έχει ενταθεί, είπε ο κ. Βουλγαράκης, και το νέο μουσείο της Ακρόπολης επιτρέπει την επανένωση αλλά και την προστασία όλων των σωζόμενων γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο τους «σε ένα από τα πιο σύγχρονα αρχαιολογικά μουσεία του κόσμου».
Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, ο κ. Βουλγαράκης προσπαθεί, επίσης, να επανακτήσει 18 θραύσματα του Παρθενώνα που βρίσκονται στις συλλογές άλλων ευρωπαϊκών οργανισμών και μουσείων, όπως το Εθνικό Μουσείο της Κοπεγχάγης, τα Μουσεία του Βατικανού στη Ρώμη, και το Λούβρο στο Παρίσι.
Ο κ. Βουλγαράκης παρομοίωσε την κατάσταση των Μαρμάρων με μια υποθετικώς κομματιασμένη Μόνα Λίζα. «Φανταστείτε το πρόσωπο να βρίσκεται στη Σουηδία, το ένα χέρι στις ΗΠΑ, τον μπούστο στην Ιαπωνία, και το άλλο χέρι στην Ιταλία. Τι είδους Τζοκόντα θα ήταν αυτή;»
Το δημοσίευμα καταλήγει ότι ο υπουργός δεν ανέφερε ότι η Μόνα Λίζα βρίσκεται ακέραιη στη Γαλλία, και όχι στην Ιταλία, όπου και φιλοτεχνήθηκε πριν από αιώνες.