Κοινωνία
Σάββατο, 10 Ιουνίου 2017 00:10

Εργαζόμενοι του συλλόγου «ΑΜΥΜΩΝΗ» περιγράφουν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα ERASMUS+

Την εμπειρία τους από τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα ERASMUS+ περιγράφουν οι εργαζόμενοι Βασιλάρα Διονυσία και Αηδονίδου Λεμονιά του Πανελλήνιου Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες «ΑΜΥΜΩΝΗ».

Την εμπειρία τους από τη συμμετοχή στο Πρόγραμμα ERASMUS+ περιγράφουν οι εργαζόμενοι Βασιλάρα Διονυσία και Αηδονίδου Λεμονιά του Πανελλήνιου Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Προβλήματα Όρασης και Πρόσθετες Αναπηρίες «ΑΜΥΜΩΝΗ».

Όπως εξηγούν, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος ERASMUS+ της Βασικής Δράσης ΚΑ1/Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων του τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που διαχειρίζεται το ΙΚΥ, τους δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφθούν, από τις 21/05/2017 έως τις 27/05/2017, το εξαιρετικό ιατρικό-εκπαιδευτικό Ινστιτούτο «La Pépinière» για παιδιά, εφήβους και ενήλικες με προβλήματα όρασης (τύφλωση, μειωμένη όραση, neurovisual διαταραχές) και πρόσθετες αναπηρίες. Βρίσκεται στην πόλη Λιλ της Γαλλίας και είναι ένας εκ των 25 φορέων που λειτουργούν υπό τη σκέπη της Ένωσης Συλλόγων «G.A.P.A.S».

Οι κ.κ. Βασιλαρά και Αηδονίδου αναφέρουν ότι πρόκειται για μια πολύτιμη επαγγελματική και προσωπική εμπειρία, καθώς τους δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουν από κοντά έναν καταξιωμένο ευρωπαϊκό φορέα εκπαίδευσης και παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών, παρόμοιο με τον ελληνικό, αλλά με διαφορετικό τρόπο λειτουργίας και χωροταξική έκταση στέγασης, σύνθεσης και σύνδεσης των υπηρεσιών μεταξύ τους και ειδικότητες παραϊατρικού και εκπαιδευτικού προσωπικού που δεν υφίστανται στην Ελλάδα. Εκπληκτική, όπως συμπληρώνουν, ήταν και η πολυπολιτισμικότητα που συναντούσε κανείς, τόσο στην πληθυσμιακή ομάδα των ΑΜΕΑ, όσο και στο προσωπικό. Άνθρωποι διαφορετικού χρώματος και τόπου καταγωγής, με σεβασμό όμως στην κουλτούρα και παραδόσεις του καθενός, που αποτυπωνόταν ακόμα και στις πρακτικές φροντίδας και εκπαίδευσης των εξυπηρετούμενων.

Άξια αναφοράς κατά τις κ.κ. Βασιλαρά και Αηδονίδου είναι και η σημαντική κρατική οικονομική υποστήριξη, που παρέχεται στον Φορέα, κατόπιν αξιολογήσεων, σε τακτική βάση και χωρίς χρονοτριβές στις καταβολές. Αναμφισβήτητα, όπως συμπληρώνουν, η τακτική χρηματοδότηση συμβάλλει στην παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου, στη δημιουργία ευχάριστου εργασιακού περιβάλλοντος, στην καλή λειτουργία της δομής και στην εξασφάλιση της βιωσιμότητά της.

Όσον αφορά στην πόλη Λιλ, τονίζουν ότι παραπέμπει σε μια κωμόπολη με παραδοσιακό ύφος, και με διαφορετική αρχιτεκτονική των κτηρίων σε σύγκριση με αυτή του ελλαδικού χώρου. Επικρατεί μια ομοιομορφία ως προς την εξωτερική τους μορφή (κοινά σχέδια οικοδόμησης και χρώματα). Στο μεγαλύτερο μέρος της είναι πλακόστρωτη με αρκετά εμπορικά καταστήματα και μαγαζιά κοινωνικής εστίασης. Σημεία ενδιαφέροντος, τα οποία τους κέντρισαν την προσοχή, είναι το μουσείο Palais des Beaux Arts, η πλατεία Grand place και η αρχιτεκτονική του παλαιού χρηματιστηρίου. Οι κ.κ. Βασιλαρά και Αηδονίδου σημειώνουν πως η Λιλ βρίσκεται σε εξαίρετο γεωγραφικό - κομβικό σημείο, καθώς μέσα σε 1-2 ώρες μπορεί κανείς να βρεθεί σε διαφορετικές χώρες. Έχει άριστο συγκοινωνιακό σύστημα (ως προς τη συχνότητα των δρομολογίων και την ταχύτητα), κάτι που διευκολύνει ως προς τις μετακινήσεις τους επισκέπτες της πόλης. Σε σχέση με τον γαλλικό τρόπο ζωής, αυτός σαφώς διαφέρει ως προς τη νοοτροπία από τον ελληνικό.

Οι κ.κ. Βασιλαρά και Αηδονίδου παρατηρούν ότι η εμπειρία που αποκόμισαν συνάδει με τους προσδοκώμενους στόχους που είχαν θέσει πριν το ταξίδι. Η καθημερινή επαφή με το προσωπικό και τους εκπαιδευόμενους του Φορέα Υποδοχής, καλλιέργησε πρόσφορο έδαφος για ανταλλαγή απόψεων, γνώσεων και καλών πρακτικών που θα μας κινητοποιήσουν για άμεση εφαρμογή στα προγράμματα της ΑΜΥΜΩΝΗΣ. Σημαντική, κατά τις ίδιες, είναι και η διασύνδεση των επαγγελματιών των δυο Φορέων, ανταλλάσσοντας στοιχεία επικοινωνίας για μελλοντική συνεργασία σε θέματα ποικίλου ενδιαφέροντος.

Οι κ.κ. Βασιλαρά και Αηδονίδου υπογραμμίζουν πως αναμφισβήτητα η υλοποίηση τέτοιων δράσεων, όπως αυτές που διαχειρίζεται το Ι.Κ.Υ., πρέπει να ενισχύονται, μια και τα εκπαιδευτικά οφέλη μέσω της ανταλλαγής καλών πρακτικών, αλλά και η επαφή με διαφορετικές κουλτούρες και νοοτροπίες εξελίσσουν κάποιον επαγγελματικά και προσωπικά, ενώ παράλληλα συνδράμουν στην πρόοδο των Οργανισμών και του προσωπικού τους με ανεκτίμητα οφέλη στην εκπαίδευση και την ποιότητα ζωής των ατόμων που δέχονται τη φροντίδα τους.