Ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνεργάζονται με ναυπηγικές εταιρείες για την ανάπτυξη «έξυπνων», αυτόνομων φορτηγών πλοίων, που θα χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να πραγματοποιούν ασφαλή και οικονομικά από άποψης κατανάλωσης καυσίμου ταξίδια- και θα μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία μέχρι το 2025.
Ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνεργάζονται με ναυπηγικές εταιρείες για την ανάπτυξη «έξυπνων», αυτόνομων φορτηγών πλοίων, που θα χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να πραγματοποιούν ασφαλή και οικονομικά από άποψης κατανάλωσης καυσίμου ταξίδια- και θα μπορούσαν να τεθούν σε υπηρεσία μέχρι το 2025.
Όπως αναφέρει το BBC, η τεχνητή νοημοσύνη επίσης θα χρησιμοποιείται για προβλέψεις βλαβών και άλλων προβλημάτων, κάτι που θα βοηθούσε στη σημαντική μείωση των ατυχημάτων στη θάλασσα. Τα σχέδια των εταιρειών περιλαμβάνουν τη ναυπήγηση περίπου 250 τέτοιων αυτόνομων πλοίων. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτής αναμένεται να κοστίσει δεκάδες δισεκατομμύρια γιεν (εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια).
Οι ναυτιλιακές Mitsui OSK Lines και Nippon Yusen συνεργάζονται με ναυπηγικές εταιρείες, περιλαμβανομένης της Japan Marine United, με σκοπό τον διαμοιρασμό εξόδων και τεχνογνωσίας, σύμφωνα με το Nikkei Asian Review. Η Nippon Yusen δουλεύει εδώ και καιρό πάνω σε τεχνολογίες για τη χρήση δεδομένων για την αξιολόγηση κινδύνων σύγκρουσης. Επίσης, συνεργάζεται με τη νορβηγική DNV GL για τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων σχετικά με την κατάσταση και τις επιδόσεις σκαφών. Η Japan Marine, επίσης, αναπτύσσει ένα παρόμοιο σύστημα ανάλυσης δεδομένων, με σκοπό την διάγνωση βλαβών πριν συμβούν. Τα πρώτα από αυτά τα πλοία θα έχουν μικρά πληρώματα για να επιβλέπουν κάποιες λειτουργίες, αλλά υπάρχουν σχέδια για ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων σκαφών στο μέλλον.
Υπενθυμίζεται πως το 2016 και η Rolls-Royce είχε ανακοινώσει σχέδια για την ανάπτυξη μη επανδρωμένων φορτηγών σκαφών, αρχίζοντας με τηλεκατευθυνόμενα πλοία που θα μπορούσαν να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται από το 2020 ακόμα. Η πλοήγηση και οι βασικές λειτουργίες θα είναι αυτοματοποιημένες, ενώ ένας άνθρωπος «καπετάνιος» στη στεριά θα συνεχίζει να έχει την επίβλεψη και ευθύνη όσον αφορά σε ιδιαίτερα σημαντικές αποφάσεις.