Έρευνες με στόχο ένα μέλλον όπου τα επιβατηγά αεροπλάνα θα πετούν χωρίς πιλότους πραγματοποιεί η Boeing, η οποία σκοπεύει να δοκιμάσει κάποιες από αυτές τις τεχνολογίες το 2018, ανακοίνωσε η εταιρεία εν όψει του Paris Airshow.
Έρευνες με στόχο ένα μέλλον όπου τα επιβατηγά αεροπλάνα θα πετούν χωρίς πιλότους πραγματοποιεί η Boeing, η οποία σκοπεύει να δοκιμάσει κάποιες από αυτές τις τεχνολογίες το 2018, ανακοίνωσε η εταιρεία εν όψει του Paris Airshow.
Η ιδέα μπορεί να φαίνεται εξαιρετικά φιλόδοξη, αλλά με drones ικανά για αυτόνομη πτήση να είναι πλέον διαθέσιμα στο εμπόριο σε τιμές κάτω των 1.000 δολαρίων, «τα βασικά δομικά τμήματα της τεχνολογίας αυτής είναι ξεκάθαρα διαθέσιμα» είπε ο Μάικ Σίνετ, αντιπρόεδρος product development της Boeing, όπως αναφέρει το Reuters.
Ο Σίνετ, ο οποίος είναι πιλότος και ο ίδιος, σχεδιάζει να δοκιμάσει την τεχνολογία σε έναν εξομοιωτή κόκπιτ μέσα σε αυτό το καλοκαίρι και να «βάλει να πετάξει σε ένα αεροπλάνο του χρόνου κάποια τεχνητή νοημοσύνη η οποία παίρνει αποφάσεις που θα έπαιρναν οι πιλότοι» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Τα αυτόνομα αεροπλάνα θα έπρεπε να τηρούν τα στάνταρ ασφαλείας των αεροπορικών ταξιδιών, που είχαν το ασφαλέστερο έτος τους το 2016, σύμφωνα με το Aviation Safety Network. Ακόμη, θα έπρεπε να πειστούν οι αρμόδιες αρχές, που δεν ξέρουν ακόμα πώς να καταχωρήσουν τέτοιου είδους αεροπλάνα.
«Δεν έχω ιδέα πώς θα το καταφέρουμε αυτό» είπε ο Σίνετ. «Αλλά το μελετούμε ήδη και αναπτύσσουμε αυτούς τους αλγορίθμους» πρόσθεσε.
Πολλές αερογραμμές υποστηρίζουν αυτή την ιδέα, εν μέρει για να καλύψουν τις ανάγκες για 1,5 εκατ. πιλότους μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, καθώς η παγκόσμια ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια συνεχίζει να αυξάνεται. Ωστόσο, όπως τονίζει ο Σίνετ, ένα αυτόνομο αεροπλάνο θα έπρεπε να μπορεί να προσεδαφιστεί με ασφάλεια όπως ο κυβερνήτης Τσέσλι Σάλενμπεργκερ στον ποταμό Χάντσον, στο διάσημο «θαύμα του Χάντσον» το 2009: «Αν δεν μπορεί, τότε δεν μπορούμε να πάμε εκεί».
Η Boeing είναι επίσης κοντά στη δημιουργία του επόμενου νέου της αεροσκάφους, για να καλύψει το κενό στη γραμμή παραγωγή της ανάμεσα στο 737 και στο 787 Dreamliner. Το νέο τζετ αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία κατά το 2025.