Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η έκθεση «Paratoxic Paradoxes» (Παρατοξικά Παράδοξα) που διεξήχθη από τις 22 Μαρτίου έως τις 21 Μαΐου και ήταν μια συνδιοργάνωση της Πρωτοβουλίας της Polyeco για τη Σύγχρονη Τέχνη (Polyeco Contemporary Art Initiative - PCAI) και του Μουσείου Μπενάκη, σε επιμέλεια της κας Νάντιας Αργυροπούλου.
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η έκθεση «Paratoxic Paradoxes» (Παρατοξικά Παράδοξα) που διεξήχθη από τις 22 Μαρτίου έως τις 21 Μαΐου και ήταν μια συνδιοργάνωση της Πρωτοβουλίας της Polyeco για τη Σύγχρονη Τέχνη (Polyeco Contemporary Art Initiative - PCAI) και του Μουσείου Μπενάκη, σε επιμέλεια της κας Νάντιας Αργυροπούλου.
Στην έκθεση παρουσιάστηκαν νέα έργα κινούμενης εικόνας (moving image), τα οποία προσέγγιζαν με διαφορετική και σύγχρονη οπτική ζητήματα πολιτικής οικολογίας και οικοκριτικής. Μέσα από τα έργα τους, έντεκα καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό εφάρμοσαν νέες μεθόδους για να αποσπάσουν το αντικείμενο της οικολογίας από τα στενά όρια του ακτιβισμού και της περιβαλλοντικής ατζέντας, και να το συνδέσουν με την έννοια της ικανοποίησης και παράλληλα της αφύπνισης της περιβαλλοντικής συνείδησης.
Αθ. Πολυχρονόπουλος: «Να γίνει το PCAI ο αγγελιοφόρος στη δημιουργία περιβαλλοντικής αφύπνισης»
Ο ιδρυτής και εμπνευστής της Πρωτοβουλίας της Polyeco για τη Σύγχρονη Τέχνη, κ. Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος, σημειώνει: «το Polyeco Contemporary Art Initiative επιδιώκει να γίνει ο αγγελιοφόρος της πεποίθησης ότι ο πολιτισμός παίζει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία περιβαλλοντικής αφύπνισης.
Η έκθεση αποτέλεσε το σημαντικότερο από τα βήματα που κάνει το PCAI με μια σειρά άλλων ενεργειών ώστε η τέχνη, που εκπροσωπεί και υποστηρίζει η Πρωτοβουλία, να συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση, όχι μέσω του φόβου και των ενοχών, άλλα αναδεικνύοντας πραγματικές ανησυχίες και επικοινωνώντας την επιστημονική γνώση μέσα από την λεπτότητα της καλλιτεχνικής έκφρασης».
Περισσότεροι από 3.000 επισκέπτες
Η έκθεση, που προσέλκυσε περισσότερους από 3.000 επισκέπτες, αποτέλεσε μια ιδανική ευκαιρία να έρθουν σε επαφή άνθρωποι από διαφορετικούς χώρους, με κοινό τους άξονα το ενδιαφέρον τους για το περιβάλλον και την οικολογική τους ανησυχία. Την έκθεση επισκέφθηκαν εκπρόσωποι της τέχνης και των γραμμάτων, του επιχειρηματικού κόσμου και της πολιτικής, εκπρόσωποι φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης, σχολεία και ομάδες φοιτητών, πλήθος δημοσιογράφων, καθώς και αρκετοί επισκέπτες απ’ όλο τον κόσμο που βρέθηκαν στην Αθήνα το διάστημα αυτό.
«Είναι σημαντική η συμβολή της τέχνης στο διάλογο που αφορά τη σωστή διαχείριση των επικινδύνων αποβλήτων και αυτό επιδιώξαμε μέσα από τα “Παρατοξικά Παράδοξα”» σχολίασε ο κ. Αθανάσιος Πολυχρονόπουλος, με αφορμή την ολοκλήρωση της έκθεσης στο Μουσείο Μπενάκη. «Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους καλλιτέχνες, τους συντελεστές και τους συνεργάτες μου για την υλοποίηση αυτής της παραγωγής. Όλοι υπερβάλλαμε εαυτόν για να καταστεί αυτή η έκθεση σημείο αναφοράς στην ιστορία του PCAI και της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Polyeco Group» κατέληξε στο μήνυμά του.
Στο πλαίσιο της δράσης του για το 2017, το PCAI υποστηρίζει τον εικαστικό και σκηνοθέτη Γιώργο Δρίβα που εκπροσωπεί την Ελλάδα στην 57η Διεθνή Έκθεση Τέχνης της Μπιενάλε Βενετίας, που πραγματοποιείται από 13 Μαΐου έως 26 Νοεμβρίου, με επιμελητή τον διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Ορέστη Ανδρεαδάκη. Η εικαστική εγκατάσταση του Γιώργου Δρίβα με τίτλο «Εργαστήριο Διλημμάτων» είναι μια αφηγηματική εγκατάσταση, βασισμένη στην τραγωδία του Αισχύλου «Ικέτιδες».
Το PCAI συμμετέχει, επίσης, ως πλατινένιος χορηγός στο Φεστιβάλ Αισχύλεια 2017, υποστηρίζοντας το έργο της Δανάης Στράτου «Πάνω στη Γη Κάτω από τα Σύννεφα», που παρουσιάζεται, έως τον Οκτώβριο, στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας. Πρόκειται για μια μεγάλης κλίμακας in situ εγκατάσταση, ειδικά φτιαγμένη για το Παλαιό Ελαιουργείο και την Ελευσίνα. Με βασικά υλικά το χώμα και το νερό, και με κυρίαρχο μορφολογικό στοιχείο το πήλινο αγγείο, το έργο έρχεται σε διάλογο με την πλούσια ιστορική διαστρωμάτωση της Ελευσίνας από την αρχαιότητα ως τη μακροχρόνια βιομηχανική ιστορία της πόλης και τη δομή της σήμερα.
naftemporiki.gr