Ειλημμένη απόφαση χαρακτήρισε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης την ύπαρξη δύο δημόσιων φορέων αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Ειλημμένη απόφαση χαρακτήρισε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης την ύπαρξη δύο δημόσιων φορέων αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή και της τοπικής αυτοδιοίκησης. Αυτό που, όπως είπε, συζητείται τι θα γίνει στο μεσοδιάστημα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019.
Μιλώντας σε εκδήλωση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. για τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, είπε ότι χθες κατατέθηκαν οι προτάσεις της διοίκησης του ΟΑΣΘ αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι στο μεταβατικό στάδιο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019, ενώ ήδη έχουν κατατεθεί οι προτάσεις των εργαζομένων στον οργανισμό. Επισήμανε ακόμη ότι είναι ήδη καταγεγραμμένες οι προτάσεις για τη μεταβατική περίοδο και από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που -όπως είπε- δεν είναι ενιαίες. Παράλληλα, κάλεσε τους εκπροσώπους των φορέων (επιμελητήρια και κοινωνικούς φορείς) να καταθέσουν γραπτώς τις δικές τους προτάσεις εφόσον το επιθυμούν, ώστε να εξεταστούν και να κατατεθεί το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στη Βουλή, εντός του Ιουνίου.
Ειδικότερα, για την πρόταση της διοίκησης του ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι θα τη μελετήσει προσεκτικά, αν και, μεταξύ άλλων, σχολίασε πως «έχουν το θράσος να συζητάνε εξορθολογισμό στο ίδιο μοντέλο, μπας και κάτι αλλάξει. Δεν μας ενδιαφέρει αυτό το παιχνίδι, σας το χαρίζουμε, πάμε για άλλα».
Αναφερόμενος στο θέμα της εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ, σχολίασε πως «τότε θα δούμε αν χρωστάει το δημόσιο στον ΟΑΣΘ ή οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ στο δημόσιο», ενώ διευκρίνισε ότι εάν η πρόταση της διοίκησης του οργανισμού είναι ικανοποιητική για το μεσοδιάστημα, μέχρι την απευλευθέρωση της αγοράς στο τέλος του 2019, βάσει των επιταγών της Ε.Ε., τότε αυτή δεν θα γίνει άμεσα, αλλά προφανώς μετά τον Δεκέμβριο του 2019. Μεταξύ άλλων, ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε ότι θα διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας των απασχολούμενων στον ΟΑΣΘ και τον ΣΑΣΘ.
Ο υπουργός έκανε λόγο για καραμπινάτες παρανομίες, για σύμβαση του ΟΑΣΘ με το ελληνικό δημόσιο που δεν πέρασε από το Ελεγκτικό Συνέδριο και που προβλέπει ότι θα ολοκληρωθεί δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση των έργων του μετρό και των επεκτάσεών του, «δηλαδή ποτέ» ή «όποτε».
Λεκτική αντιπαράθεση Χρ. Σπίρτζη με τον πρόεδρο της ΠΕΔ.ΚΜ
Ο κ. Σπίρτζης είχε έντονη λεκτική αντιπαράθεση με τον πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρική Μακεδονίας Λάζαρος Κυρίζογλου.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο υπουργός, αφού σχολίασε την πρόσφατη αναφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη σε αποφάσεις της κυβέρνησης της Ν.Δ. το 2014 για μείωση μισθών και επανασχεδιασμό των οικονομικών του ΟΑΣΘ, αναπροσαρμογή της τιμής του εισιτηρίου και περιορισμό της συνεισφοράς του ελληνικού Δημοσίου στην κάλυψη των ελλειμμάτων του οργανισμού, απευθυνόμενος στον κ. Κυρίζογλου τον ρώτησε: «Αν είχες εταιρεία δήμαρχε, θα ήθελες να καλύπτει το ελληνικό δημόσιο τα ελλείμματά της, να καλύπτει τα ελλείμματα των εταιρειών;».
Ο κ. Κυρίζογλου του απάντησε με τη φράση «ξεκινάς προκλητικά υπουργέ, δεν θα πεις εσύ ποια είναι η θέση των δημάρχων και της ΠΕΔΚΜ», ενώ το κλίμα οξύνθηκε όταν ο υπουργός έκανε γνωστό στους συμμετέχοντες στην ημερίδα ότι μετά την τοποθέτησή του θα φύγει για Αθήνα.
Πηγή: ΑΜΠΕ