Auto
Δευτέρα, 22 Μαΐου 2017 09:19

ΒΜW: «Σεμινάριο» για τη νέα εποχή

Η ΒΜW είναι ένας κατασκευαστής που πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είτε υβριδικά plug-in. Ταξιδέψαμε πρόσφατα μέχρι τη Βιέννη για να ζήσουμε μια ξεχωριστή εμπειρία με τίτλο «Electric Now Tour 2017».

Από την έντυπη έκδοση

Βιέννη, αποστολή: Γιάννης Κανουπάκης

Η ΒΜW είναι ένας κατασκευαστής που πρωτοπορεί στην ηλεκτροκίνηση, είτε πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα είτε υβριδικά plug-in. Ταξιδέψαμε πρόσφατα μέχρι τη Βιέννη για να ζήσουμε μια ξεχωριστή εμπειρία με τίτλο «Electric Now Tour 2017». Πρώτα στην πίστα, με τα δύο ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Το i3 με ηλεκτρογεννήτρια 125 KW (170 ίπποι), τις νέες μπαταρίες που του εξασφαλίζουν αυτονομία περί τα 180 χλμ. (μπορεί και λίγο πάνω από 200 χλμ. αν κινηθεί στο πρόγραμμα eco+ χωρίς κλιματιστικό με μέγιστη ταχύτητα 90 χλμ./ώρα), καθώς και το super sport i8 που διαθέτει 3κύλινδρο μοτέρ turbo 1.500 κ.εκ., απόδοσης 231 ίππων, που σε συνδυασμό με ηλεκτρογεννήτρια 96 KW (131 ίπποι) αποδίδει 266 KW ή 362 ίππους.

Ασφαλώς, το εντυπωσιακό και στις δύο περιπτώσεις ήταν οι επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει. Η αίσθηση υπερβαίνει τους αριθμούς σε κάθε περίπτωση. «Σφαίρα», κυριολεκτικά, το i3, το οποίο, ωστόσο, διακρίνεται για την ευελιξία του, τον πολύ μικρό κύκλο στροφής, άρα κυριαρχεί στις αστικές - περιαστικές μετακινήσεις (αυτός ήταν και ο στόχος της δοκιμής, με εκπαίδευση smart drive, σε διαμόρφωση κλειστών στροφών). «Αεριωθούμενο» το i8, που κοιτάζει -δικαίως- υπεροπτικά τον συμβατικό ανταγωνισμό των αυτοκινήτων υπερυψηλών επιδόσεων. Κοστίζει αρκετά κατά την κτήση, αλλά καταναλώνει λογική ποσότητα βενζίνης και ρυπαίνει ελάχιστα.

Στην προκειμένη περίπτωση μυηθήκαμε στο dynamic drive του. Πιάνει 130+ χλμ. σε μόλις 100 μέτρα και επιβραδύνει άμεσα, στρίβοντας με ακρίβεια, σαν παιχνίδι που το κρατάει ένα μαγικό χέρι, χωρίς να φύγει εκατοστό από τις γραμμές του δρόμου.

Σημαντικό: ο χρήστης και των δύο μοντέλων πρέπει να εξοικειωθεί με ένα πιο cool, σχεδόν… ψηφιακό θα λέγαμε στιλ οδήγησης, χωρίς περιττή πίεση, ώστε να ανακτάται ενέργεια όταν αφήνει το γκάζι, στο φρενάρισμα ή στις κατηφορικές διαδρομές. Φυσικά, στο όλο project, καθοριστικής σημασίας είναι οι υποδομές όσον αφορά τη φόρτιση των μπαταριών.

Στα πέριξ της Βιέννης, στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο, δοκιμάσαμε και άλλα πέντε μοντέλα, υβριδικής τεχνολογίας, ολοκληρώνοντας την εμπειρία της πιο οικολογικής - οικονομικής προσέγγισης, των μετακινήσεων του μέλλοντος, στο παρόν. BMW X5 xDrive40e, 740e, 740Le, 530e. Κοινός παρονομαστής και εδώ το BMW eDrive, από τα σημαντικότερα στοιχεία στη στρατηγική EfficientDynamics, που σχεδιάστηκε για να αυξήσει την ισχύ και να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Προσφέρει τη δυνατότητα οδήγησης μόνο με ηλεκτρισμό και μηδενικούς ρύπους, ενώ ταυτόχρονα επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με τη συνεργασία των δύο συστημάτων.