Τεχνολογία-Επιστήμη
Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017 02:00

Ρομποτικός συγκυβερνήτης πέταξε και προσγείωσε Boeing 737 σε εξομοιωτή

Ρομπότ που αναπτύσσει η Aurora Flight Sciences πέταξε και προσγείωσε με επιτυχία ένα Boeing 737 σε εξομοιωτή, στο πλαίσιο της δουλειάς της πάνω στο πρόγραμμα ALIAS (Aircrew Labor In-Cockpit Automation System) για τη DARPA του Πενταγώνου των ΗΠΑ.

Ρομπότ που αναπτύσσει η Aurora Flight Sciences πέταξε και προσγείωσε με επιτυχία ένα Boeing 737 σε εξομοιωτή, στο πλαίσιο της δουλειάς της πάνω στο πρόγραμμα ALIAS (Aircrew Labor In-Cockpit Automation System) για τη DARPA του Πενταγώνου των ΗΠΑ.

Το συγκεκριμένο σύστημα προορίζεται να λειτουργεί ως συγκυβερνήτης σε αεροσκάφη με δύο χειριστές, ξεκουράζοντας/ αντικαθιστώντας τον άνθρωπο – πιλότο χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του αεροπλάνου και η αποστολή.

Κατά την επίδειξη, σε έναν εξομοιωτή Boeing 737-800NG σε εγκαταστάσεις του υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ στο Κέμπριτζ της Μασαχουσέτης, το ALIAS έδειξε πως ήταν σε θέση να χρησιμοποιήσει με επιτυχία το υπάρχον σύστημα αυτόματης προσγείωσης του αεροσκάφους για να το προσγειώσει με ασφάλεια, σε περίπτωση που ο άνθρωπος - πιλότος δεν έχει τη δυνατότητα να το κάνει. Κατά τη δοκιμή, το σύστημα κλήθηκε να αναλάβει το κόκπιτ σε πραγματικό χρόνο, καθώς προσγείωνε το αεροσκάφος από ύψος 3.000 ποδών (915 μέτρων)

Όπως είπε ο Τζον Γουΐσλερ, αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Aurora, «καθώς κινούμαστε προς την πλήρως αυτοματοποιημένη πτήση, από την απογείωση μέχρι την προσγείωση, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως έχουμε αναπτύξει ένα σύστημα αυτοματοποίησης που επιτρέπει σημαντική μείωση του φόρτου εργασίας του πληρώματος».

Το σύστημα ALIAS της Aurora περιλαμβάνει τη χρήση machine vision στο πιλοτήριο, ρομποτικών τμημάτων για τον έλεγχο των χειριστηρίων, ένα προηγμένο user interface τύπου tablet, αναγνώριση και σύνθεση φωνής, ενώ- πάντα σύμφωνα με την εταιρεία- είναι σε θέση να προσαρμόζεται στα δεδομένα ενός νέου αεροσκάφους μέσα σε διάστημα 30 ημερών. Επίσης, η εταιρεία δουλεύει πάνω σε μια έκδοση του συστήματος χωρίς ρομποτικά στοιχεία, που θα υποστηρίζει τον πιλότο παρακολουθώντας την κατάσταση του αεροσκάφους, της πτήσης και της αποστολής.