Τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς κατέληξαν σε ρυθμίσεις που βελτιώνουν τη θέση των εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία και δημιουργούν αναχώματα στην ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική αυθαιρεσία, επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας, υποστηρίζοντας πως ανακοινώσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων και της ΟΙΕΛΕ για τις διατάξεις περί Ιδιωτικής Εκπαίδευσης έχουν αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Τα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων με τους θεσμούς κατέληξαν σε ρυθμίσεις που βελτιώνουν τη θέση των εκπαιδευτικών οι οποίοι εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία και δημιουργούν αναχώματα στην ακαδημαϊκή και εκπαιδευτική αυθαιρεσία, επισημαίνει το υπουργείο Παιδείας, υποστηρίζοντας πως ανακοινώσεις του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων και της ΟΙΕΛΕ για τις διατάξεις περί Ιδιωτικής Εκπαίδευσης έχουν αποτέλεσμα την παραπληροφόρηση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Σύμφωνα με το υπουργείο, οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ιδιωτικά σχολεία προστατεύονται λόγω και της εμπλοκής καταρχάς του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που θεσμοθετεί τα κριτήρια με βάση τα οποία κρίνονται αλλά και των σχολικών συμβούλων που συμμετέχουν στις εκθέσεις αξιολόγησης τους.
Για τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια, σημειώνει πως παρά τις ασφυκτικές, όπως λέει, πιέσεις των θεσμών θα συνεχίσουν να εργάζονται και να αμείβονται με βάση τον μέσο όρο των ωρών απασχόλησης στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (21 ώρες εβδομαδιαία/ 25 ένσημα).
Αναλυτικότερα, το υπουργείο επισημαίνει:
Α. Για την καταγγελία της σύμβασης
«ανεπάρκεια ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων»
Τι ισχύει:
Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης, μετά από καταγγελία που του στέλνει ο ιδιοκτήτης σχολείου, συντάσσει δύο ετήσιες υπηρεσιακές εκθέσεις προς το κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Για τη διαπίστωση της ανεπάρκειας ως προς την εκτέλεση των καθηκόντων του εκπαιδευτικού απαιτούνται τουλάχιστον δύο υπηρεσιακές εκθέσεις και αφορούν δύο συνεχόμενα έτη. Η «αιτιολόγηση» διαπιστώνεται από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.
Ο Διευθυντής εκπαίδευσης δεν έχει αρμοδιότητα να παρέμβει και να «διορθώσει» διδακτικές ή εκπαιδευτικές ανεπάρκειες του εκπαιδευτικού.
Πώς αντικαθίσταται:
Η διδακτική, παιδαγωγική ανεπάρκεια ή επαγγελματική ασυνέπεια που συνιστά λόγο καταγγελίας της σύμβασης στηρίζεται σε τουλάχιστον δύο (2) εκθέσεις που αφορούν τουλάχιστον δύο (2) συνεχόμενα διδακτικά έτη βάσει κριτηρίων που καθορίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Δεν αλλάζει η προϋπόθεση των δύο συνεχομένων ετών και των δύο εκθέσεων.
Ο Διευθυντής του σχολείου συντάσσει την πρώτη έκθεση μόνος του και την κοινοποιεί στον Σχολικό Σύμβουλο, ο οποίος έχει την αρμοδιότητα και την υποχρέωση να παρέμβει και να παρακολουθήσει την πορεία του εκπαιδευτικού τη δεύτερη χρονιά. Οι εκθέσεις δεν είναι αυθαίρετες, αλλά «απαντούν» στα κριτήρια που θέτει το ΙΕΠ. Σε περίπτωση διαφωνίας τη δεύτερη χρονιά, συντάσσονται διαφορετικές εκθέσεις.
Αντί της αρχικής καταγγελίας από τον ιδιοκτήτη σχολείου τώρα εμπλέκεται ο Διευθυντής του σχολείου με κανόνες ΙΕΠ αλλά και ο σχολικός σύμβουλος ο οποίος σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς παρακολουθεί και παρεμβαίνει στη λειτουργία του δασκάλου/καθηγητή.
Άρα: ελαχιστοποιείται η αυθαιρεσία. Σήμερα ο ιδιοκτήτης σχολείου χωρίς την παρέμβαση κανενός άλλου στέλνει καταγγελία στον Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τη νέα ρύθμιση εμπλέκεται ο σχολικός σύμβουλος. Επιπλέον, στη νέα ρύθμιση, όλα γίνονται με βάση κριτήρια που διαμορφώνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Β. Νομιμότητα της καταγγελίας
Τι ισχύει:
Το αρμόδιο κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο (ΚΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ), επιβεβαιώνει εάν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως και διαπιστώνει εάν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη.
Στη συνέχεια το συμβούλιο διατυπώνει σχετική εισήγηση στον αρμόδιο Διευθυντή Εκπαίδευσης, ο οποίος υποχρεούται να εκδώσει διαπιστωτική πράξη, σύμφωνη με την εισήγηση του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Πώς αντικαθίσταται:
Η νομιμότητα της καταγγελίας της σύμβασης εργασίας που στηρίζεται στις αιτιολογημένες εκθέσεις δύο ετών, κρίνεται από ανεξάρτητη Επιτροπή η οποία εξετάζει αν η σύμβαση εργασίας καταγγέλθηκε νομίμως και αν η καταγγελία είναι καταχρηστική ή μη και αποφαίνεται σχετικά.