Με ενέργεια από τον ήλιο και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, μπορεί να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή δίκυκλό του, όποιος βρεθεί στη συμβολή της Λεωφόρου Αλίμου με την οδό Καβάφη, στον Δήμο Αλίμου.
Με ενέργεια από τον ήλιο και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, μπορεί να φορτίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή δίκυκλό του, όποιος βρεθεί στη συμβολή της Λεωφόρου Αλίμου με την οδό Καβάφη, στον Δήμο Αλίμου. Εκεί, βρίσκεται ο πρώτος δημοτικός κοινόχρηστος σταθμός δωρεάν φόρτισης οχημάτων, ο οποίος εξασφαλίζει «πράσινες» μετακινήσεις σε οποιοδήποτε ηλεκτροκίνητο όχημα, χάρις στα φωτοβολταϊκά πάνελ που καλύπτουν το στέγαστρό του.
Από τις παροχές ρεύματος που διαθέτει, μπορούν να φορτίζονται ταυτόχρονα έως και έξι οχήματα. Μάλιστα, σύμφωνα με τους τεχνικούς που υλοποίησαν την εγκατάσταση, μόλις 1 ώρα φόρτισης αρκεί για να «φουλάρει» το 80% της μπαταρίας του πιο διαδεδομένου μοντέλου ηλεκτρικού Ι.Χ. που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα.
Πρόκειται για την πρώτη ανάλογη εγκατάσταση που πραγματοποιεί Δήμος στην Αττική. Στο Λεκανοπέδιο, υπάρχει μόνον ένας ακόμη ηλιακός σταθμός δωρεάν φόρτισης, ο οποίος βρίσκεται στο ΤΕΙ Πειραιά.
Στα σκαριά και δεύτερος σταθμός
Τα εγκαίνια του σταθμού έγιναν σήμερα από τον Δήμαρχο Αλίμου, Ανδρέα Κονδύλη. «Πρέπει να στραφούμε σε πηγές ενέργειας όπως ο ήλιος και ο αέρας, που εκτός από οικολογικές είναι επίσης άφθονες και οικονομικές. Οι πολίτες του Δήμου έχουν ήδη αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ σύντομα θα παραδώσουμε τον δεύτερο ανάλογο σταθμό που ετοιμάζουμε στον σταθμό Αλίμου του Μετρό, ώστε όπως ελπίζουμε να ανοίξουμε ένα δρόμο για το μέλλον», σημείωσε ο κ. Κονδύλης.
Για να αποτραπούν τυχόν ατυχήματα, οι παροχές ρεύματος ενεργοποιούνται με τη χρήση ειδικής κάρτας, την οποία μπορεί να προμηθευτεί δωρεάν από τον Δήμο οποιοσδήποτε πολίτης. «Περνώντας» την κάρτα από το τερματικό, τότε τίθεται σε λειτουργία μία από τις πρίζες για τη φόρτιση του οχήματος. Και πάλι για λόγους ασφάλειας, η πρίζα θα παρέχει ρεύμα για 2 ώρες στην περίπτωση των αυτοκινήτων κατόχους και για μισή ώρα για τα δίκυκλα. Αν ο οδηγός θέλει να συνεχίσει τη φόρτιση, το μόνο που θα χρειάζεται θα είναι να χρησιμοποιήσει ξανά την κάρτα του.
Ενεργειακός συμψηφισμός
Για την παραγωγή ρεύματος από τον ήλιο, στο στέγαστρο έχουν τοποθετηθεί 24 φωτοβολταϊκά πάνελ, ισχύος 60 Watt το καθένα. Όση από την παραγόμενη ενέργεια δεν θα χρησιμοποιείται απευθείας για τη φόρτιση οχημάτων θα αποθηκεύεται στην μπαταρία του σταθμού, ώστε να μπορεί να ανεφοδιάζει ηλεκτρικά Ι.Χ. και δίκυκλα και το βράδυ ή όταν λόγω συννεφιάς είναι μειωμένη η απόδοση των φωτοβολταϊκών.
Παράλληλα, η εγκατάσταση δεν είναι αυτόνομη, με την έννοια πως έχει τη δυνατότητα να ανταλλάσσει ηλεκτρική ενέργεια με το δίκτυο. Έτσι, όταν υπάρχει περίσσεια παραγωγής και η μπαταρία έχει φορτισθεί πλήρως, τότε ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια το δίκτυο.
Επομένως, αν για οποιονδήποτε λόγο τα φωτοβολταϊκά και η μπαταρία δεν αρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες για φόρτιση, τότε θα μπορεί να “πάρει ρεύμα” από το δίκτυο, το οποίο θα συμψηφίζεται με την ενέργεια που έχει αποδώσει σε αυτό.
Ηλεκτρικά δημοτικά οχήματα
Ο σταθμός κατασκευάστηκε με τη χορηγία της εταιρείας Παύλος Ι. Κοντέλλης ΑΕΒΕ και την υποστήριξη της εταιρείας Hanergy, με συνέπεια ο Δήμος να καλύψει ένα πολύ μικρό ποσοστό της δαπάνης. Το συνολικό κόστος μίας τέτοιας εγκατάστασης, χωρίς χορηγίες, αγγίζει τις 25.000 ευρώ. Όσον αφορά τη δεύτερη εγκατάσταση στον σταθμό του Μετρό, θα είναι έτοιμη να χρησιμοποιηθεί το αργότερο σε δύο μήνες, καθώς απομένει η τοποθέτηση του μετρητή ρεύματος που θα επιτρέπει τον συμψηφισμό της ενέργειας που θα ανταλλάσσεται με το δίκτυο.
Τους δύο σταθμούς θα αξιοποιούν και τα δύο ηλεκτρικά ημιφορτηγά που απέκτησε πρόσφατα ο Δήμος Αλίμου, τα οποία χρησιμοποιούνται από τις υπηρεσίες καθαριότητας. «Έχουμε πάρει και άλλες πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση πιο φιλικών στο περιβάλλον μορφών ενέργειας, όπως για παράδειγμα με τη μετατροπή δημοτικών οχημάτων αλλά και καυστήρων κτιρίων, ώστε να καταναλώνουν φυσικό αέριο. Επίσης, συμμετέχουμε σε ένα δίκτυο ευρωπαϊκών πόλεων, για την αξιοποίηση του κυψελών υδρογόνου τόσο στην αυτοκίνηση όσο και στην κάλυψη άλλων ενεργειακών αναγκών», σημείωσε ο κ. Κονδύλης.
Όσον αφορά το υδρογόνο, ο Δήμος σχεδιάζει να δημιουργήσει έναν πιλοτικό σταθμό ανεφοδιασμού καθώς και την προμήθεια υδρονοκίνητων σκούτερ. Και πάλι, στόχος είναι η πρωτοβουλία να υλοποιηθεί μέσω δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
Παρόντες σήμερα στα εγκαίνια ήταν επίσης ο κ. Χρήστος Καπάταης, αντιπεριφερειάρχης Αττικής Νότιου Τομέα Αθηνών, και ο δημοσιογράφος και αντιπεριφερειάρχης Αττικής Βορείου Τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος. «Αν και ως Περιφέρεια έχουμε αναπτύξει κάποιες δράσεις για την ηλεκτροκίνηση, ο Δήμος Αλίμου περνά μπροστά, δείχνοντας πραγματικά τον δρόμο για το πώς μπορούν να γίνονται οι ιδιωτικές μετακινήσεις σε μερικά χρόνια», σημείωσε ο κ. Καραμέρος.
naftemporiki.gr