Την επέκταση από τον Σεπτέμβριο του ολοήμερου δημοτικού σε όλα τα σχολεία της χώρας (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια σχολεια) ανακοίνωσε ο πρωθυπουργό Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας.
Την επέκταση από τον Σεπτέμβριο του ολοήμερου δημοτικού σε όλα τα σχολεία της χώρας (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια) ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας.
Προανήγγειλε ακόμη τη σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία με στόχο σε δύο χρόνια από τώρα να μην υπερβαίνουν σε κάθε τμήμα τους 22, καθώς και τη δημιουργία ενός δικτύου σχολικών βιβλιοθηκών από τον Σεπτέμβριο στο οποίο θα διασυνδεθούν πάνω από 1.000 δημοτικά σε όλη τη χώρα.
Αναφερόμενος στο τριετές πλάνο μεταρρυθμίσεων για την εκπαίδευση, χαρακτήρισε βασικό πυλώνα τη 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, εντός της επόμενης τριετίας, τονίζοντας πως από 4 ετών και πάνω κανένα παιδί δεν θα μένει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Μιλώντας για αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, είπε πως τα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης θα σχολάνε 1.15 και όχι 12.25 όπως μέχρι σήμερα, καθώς και πως θα δίνεται πλέον πρόσβαση παιδιών ΑμΕΑ και στην επαγγελματική εκπαίδευση, με ειδικά σχολεία.
Ο κ. Τσίπρας σημείωσε ακόμη πως τα προγράμματα δωρεάν σίτισης στα δημοτικά καλύπτουν σήμερα περίπου 20% του μαθητικού πληθυσμού (200.000 μαθητές), κάνοντας γνωστό πως άλλες 300.000 μαθητές θα καλυφθούν στο εξής με δωρεάν σχολικά γεύματα, λέγοντας πως πρόκειται για το 50% του μαθητικού πληθυσμού.
Ανακοίνωσε ακόμη πως τον Σεπτέμβρη θα έχουμε 600 τάξεις υποδοχής προσφυγόπουλων.
Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε στον σχεδιασμό του υπουργείου για ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, με κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων. Όπως είπε, αυτή η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει ότι το εθνικό απολυτήριο θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αναφερόμενος στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Τσίπρας είπε, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση προχωρά σε διαδικασία ουσιαστικής αναβάθμισης των Ανώτατων ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά θέλουμε μετά από διαδικασίες αξιολόγησης να συγχωνευτούν και να δημιουργήσουν το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ανέφερε συγκεκριμένα.
Ανακοίνωσε ακόμη ότι θα αναγνωριστούν άμεσα τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως μάστερ.
Σημείωσε παράλληλα ότι θα δημιουργηθούν δομές που θα δίνουν διπλώματα επαγγελματικών προσόντων σε τελειόφοιτους επαγγελματικών λυκείων.
Σχετικά με το φαινόμενο του brain drain, σημείωσε πως με στόχο την αντιμετώπισή του, ενισχύεται η έρευνα και καινοτομία, τονίζοντας ότι υπάρχει σχέδιο δημιουργίας startups που θα δημιουργηθούν από νέους επιστήμονες και ερευνητές. Στο ίδιο πλαίσιο ανακοίνωσε την επανίδρυση της ΓΓ Νέας Γενιάς.
Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για την επίλυση σιγά σιγά, όπως είπε, του προβλήματος στελέχωσης της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, λέγοντας πως πιστεύει ότι «θα μπορέσουμε να ανακοινώσουμε με πιο συγκεκριμένους όρους το πώς θα καταφέρουμε να καλύψουμε το μεγαλύτερο μέρος αυτών των αναγκών μέσα στην τριετία». Στόχος, είπε, είναι σε βάθος τριετίας τα κενά να καλύπτονται με μόνιμους καθηγητές.
Δεσμεύτηκε επίσης για την επαναφορά των λειτουργικών δαπανών ΑΕΙ και ΤΕΙ στα επίπεδα των αναγκών τους. Ειδικότερα, είπε πως οι προϋπολογισμοί των πανεπιστημίων θα ενιχυθούν με 65 εκατ. ευρώ ώστε να καλύπτουν τουλάχιστον βασικές δαπάνες.
Σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, η Παιδεία πρέπει να είναι μια πολύ σημαντική προτεραιότητα για την κυβερνηση και τον τόπο.
Όπως είπε, στα χρόνια της κρίσης η παιδεία έγινε στόχος συντονισμένης επίθεσης, με επιδίωξη τη μετατροπή της εμπορεύσιμο προϊόν και πρόσθεσε πως η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει όλοι να έχουν δικαίωμα πρόσβασης.
Κάνοντας έναν απολογισμό των πεπραγμένων της κυβέρνησης στην παιδεία, είπε ότι «και φέτος τα σχολεία θα ξεκινήσουν στην ώρα τους με επάρκεια σε βιβλία και σε έμψυχο δυναμικό».
Γενικότερα, ο κ. Τσίπρας ανέφερε πως ξεκινάει έναν κύκλο επισκέψεων στα υπουργεία με στόχο τον προγραμματισμό και την αξιολογηση του παραγόμενου έργου και την πιο άμεση συνεννόηση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και των καθυστερήσεων.