Τις περισσότερες αναφορές από την ίδρυσή του δέχθηκε το 2016 ο Συνήγορος του Καταναλωτή, όπως και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή από την έναρξη της λειτουργίας του.
Τις περισσότερες αναφορές από την ίδρυσή του δέχθηκε το 2016 ο Συνήγορος του Καταναλωτή, όπως και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή από την έναρξη της λειτουργίας του.
Παραδίδοντας στον Πρόεδρο της Βουλής την ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2016, ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης έκανε γνωστό πως οι αναφορές που υποβλήθηκαν έφθασαν τις 7.067, αριθμός αυξημένος κατά 31,2% σε σχέση με το 2015.
Aυξημένες κατά 8% ήταν και οι αναφορές (542) που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, που ανήκει στις αρμοδιότητες του Συνηγόρου του Καταναλωτή.
Αθροιστικά, ο αριθμός των υποθέσεων το 2016 διαμορφώθηκε σε 7.609 και είναι υπερδιπλάσιος σε σχέση με το 2010.
Ο κ. Ζαγορίτης πρόσθεσε ότι το 82,53% των υποθέσεων επιλύθηκαν μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, κατά μέσο όρο μικρότερο των 90 ημερών και χωρίς κανένα απολύτως κόστος για τους εμπλεκόμενους.
Η μεγαλύτερη αύξηση αναφορών σημειώθηκε στην ενέργεια-ύδρευση (60,6%), στις χρηματοπιστωτικές (τράπεζες, δάνεια) υπηρεσίες (36,4%) και στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (35,1%), εμπορικοί κλάδοι που, όπως σημείωσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή, συνδέονται άρρηκτα με πάγιες οικονομικές υποχρεώσεις των καταναλωτών και, συνεπώς, αντικατοπτρίζουν σαφέστατα τις αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, που μαστίζει την αγορά και εξουθενώνει τα οικογενειακά εισοδήματα.