Auto
Δευτέρα, 24 Απριλίου 2017 09:35

Suzuki: Μοντέρνο και πιο δυναμικό

Είναι εντυπωσιακό να «αντέχει» ένα μοντέλο 13 ολόκληρα χρόνια στην αγορά χωρίς μεγάλες αλλαγές στην εικόνα του. Παρότι το όνομά του παραπέμπει στην ταχύτητα, το Swift κινήθηκε στη δεύτερη γενιά του, μάλλον σταθερά, κάνοντας 5,3 εκατ. πωλήσεις με ένα διακριτικό face lift στην πορεία έως σήμερα, οπότε ήρθε η ώρα της ολοκληρωτικής αλλαγής.

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Είναι εντυπωσιακό να «αντέχει» ένα μοντέλο 13 ολόκληρα χρόνια στην αγορά χωρίς μεγάλες αλλαγές στην εικόνα του. Παρότι το όνομά του παραπέμπει στην ταχύτητα, το Swift κινήθηκε στη δεύτερη γενιά του, μάλλον σταθερά, κάνοντας 5,3 εκατ. πωλήσεις με ένα διακριτικό face lift στην πορεία έως σήμερα, οπότε ήρθε η ώρα της ολοκληρωτικής αλλαγής. Διατηρεί, το δίχως άλλο, έναν γουστόζικο χαρακτήρα, είναι μικρό, αλλά άνετο και φυσικά σβέλτο, με νέο «χιλιάρι» τρικύλινδρο κινητήρα BoosterJet απόδοσης 112 ίππων. Τώρα εξοπλίζεται και με πλήρες πακέτο ενεργητικής ασφάλειας, ενώ στην κορυφαία του έκδοση με το μοτέρ 1,2 λτ (DualJet με 90 ίππους) «παίζει» και τετρακίνητα.

Η πλήρης γκάμα της σειράς με ιαπωνική σφραγίδα αξιοπιστίας Suzuki εγγυάται και πάλι την επιτυχία, με τιμές από 11.680 μέχρι 16.880 ευρώ. Εμείς το οδηγήσαμε πρόσφατα στη γνωστή ηλιόλουστη παραλιακή προς το Σούνιο και χαρήκαμε τις αρετές του στον δρόμο, όπως και τη σημαντική οικονομία καυσίμου που επιτυγχάνει τόσο στον αστικό όσο και στον περιαστικό κύκλο. Στέκεται πολύ σωστά στον δρόμο, έχει ακριβές και γρήγορο τιμόνι, δεν σε «κρεμάει» ακόμη και όταν πέφτουν οι στροφές, δεν ακούγεται ενοχλητικά το μικρό μοτέρ και η κατανάλωση, χωρίς περίσκεψη στον τρόπο οδήγησης, δεν ξεπερνά σε πραγματικές ελληνικές συνθήκες τα 6,5 λίτρα/100 χλμ. Μας άρεσε, δε, η έκδοση με κλασικό αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, στην ανώτατη βεβαίως βαθμίδα τιμής -προσφέρεται και με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT σε συνδυασμό με τον 1,2 από 14.080 ευρώ.

Το νέο μοντέρνο, μέσα και έξω, Swift είναι κατά ένα εκατοστό πιο μικρό σε μήκος από το απερχόμενο μοντέλο (3,84 μέτρα), ενώ το χαμηλότερο ύψος και το μεγαλύτερο πλάτος το κάνουν να έχει πιο δυναμική εμφάνιση, ενώ βελτιωμένη κατά 8% είναι και η αεροδυναμική του αμαξώματος. Είναι βασισμένο επάνω στη νέα πλατφόρμα Heartect, όντας πιο άκαμπτο, αλλά και με χαμηλότερο βάρος κατά 120 κιλά, που πλέον φτάνει μόλις τα 840 χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής. Οι χώροι στο εσωτερικό είναι βελτιωμένοι, όπως και ο χώρος αποσκευών που φθάνει πια τα 265 λίτρα. Το νέο Swift περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support, ειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, αυτόματης λειτουργίας μεγάλης σκάλας φώτων, ενεργού cruise control, ESP και έξι αερόσακους.