Η Uber Technologies ανακοίνωσε την Παρασκευή πως η τεχνολογία αισθητήρων για αυτόνομα οχήματα πάνω στην οποία δουλεύει είναι «θεμελιωδώς διαφορετική» από αυτήν της Waymo (Google), απορρίπτοντας τις κατηγορίες ότι επωφελήθηκε από κλεμμένα αρχεία στην «κούρσα» στον χώρο των αυτόνομων οχημάτων.
Η Uber Technologies ανακοίνωσε την Παρασκευή πως η τεχνολογία αισθητήρων για αυτόνομα οχήματα πάνω στην οποία δουλεύει είναι «θεμελιωδώς διαφορετική» από αυτήν της Waymo (Google), απορρίπτοντας τις κατηγορίες ότι επωφελήθηκε από κλεμμένα αρχεία στην «κούρσα» στον χώρο των αυτόνομων οχημάτων.
Η Uber υποστήριξε, στο πλαίσιο της υπόθεσης που έχει φτάσει στο δικαστήριο, πως 14.000 από τα αρχεία υπολογιστή της Waymo σχετικά με την τεχνολογία αυτή δεν έφτασαν ποτέ στους servers της, παρά τους ισχυρισμούς της Waymo ότι ένα πρώην στέλεχός της, ο Άντονι Λεβαντόφσκι, τα έκλεψε πριν πάει στην Uber.
Η Waymo μήνυσε την Uber τον Φεβρουάριο, ζητώντας εντολή σε βάρος της Uber ώστε να εμποδιστεί η χρήση εμπορικών μυστικών και άλλης πνευματικής ιδιοκτησίας που εμπλέκονται στη συγκεκριμένη υπόθεση. Κατά τη Waymo, η Uber ήταν σε θέση να προχωρήσει γρήγορα στο πρόγραμμα αυτόνομων οχημάτων της αφού ο Λεβαντόφσκι κατέβασε τα αρχεία πριν την αποχώρησή του για να δημιουργήσει μια εταιρεία (Otto) την οποία αργότερα απέκτησε η Uber.
Σημειώνεται πως ο Λεβαντόφσκι πλέον ηγείται του προγράμματος αυτόνομων οχημάτων της Uber, και έχει επικαλεστεί το δικαίωμά του να μη μιλήσει, ενώ δεν έχει παραδώσει τα φερόμενα κλεμμένα αρχεία. Επίσης, η Uber, που δεν έχει αρνηθεί ότι ο Λεβαντόφσκι πήρε τα συγκεκριμένα αρχεία, υποστηρίζει πως δεν μπορεί να τον αναγκάσει να καταθέσει.
Τα επίμαχα έγγραφα σχετίζονταν με την τεχνολογία LiDAR, που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην καθοδήγηση των αυτόνομων οχημάτων. Αξίζει να σημειωθεί πως, σύμφωνα με το BBC, τμήμα της επιχειρηματολογίας υπεράσπισης της Uber είναι η παραδοχή πως βρίσκεται πίσω από τους ανταγωνιστές της στη συγκεκριμένη κούρσα: Αν και αναπτύσσει τη δική της τεχνολογία LiDAR, μέχρι τώρα χρειαζόταν να βασίζεται σε τεχνολογίες άλλων εταιρειών. Ωστόσο, η Waymo υποστηρίζει πως κάποια αρχεία, που εστάλησαν τον Δεκέμβριο κατά λάθος στην ίδια μέσω email, υποδεικνύουν τα σχέδια της Uber να χρησιμοποιήσει τα κλεμμένα σχέδια στο μέλλον.
Ο δικαστής που προεδρεύει της υπόθεσης τόνισε πως η Uber θα πρέπει να φανεί πιο αυστηρή απέναντι στον Λεβαντόφσκι, προκειμένου να αποκτηθεί πρόσβαση στα αρχεία αυτά- πχ απειλώντας τον με απόλυση εάν δεν συνεργαστεί. «Αν δεν μπορείτε να τα βρείτε στα δικά σας αρχεία, θα υπάρξει προκαταρκτική εντολή...δεν το αρνείστε, κανείς δεν αρνείται πως έχει τα 14.000 έγγραφα. Κρατάτε στην εταιρεία σας κάποιον που πήρε 14.000 έγγραφα και ενδεχομένως να τα χρησιμοποιήσει» δήλωσε.