Ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν σκοπεύει να επεκτείνει το τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης της πόλης, χρεώνοντας τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα και φορτηγά με ημερήσια χρέωση των 12,50 λιρών για να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης από το 2019.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου Σαντίκ Καν σκοπεύει να επεκτείνει το τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης της πόλης, χρεώνοντας τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα και φορτηγά με ημερήσια χρέωση των 12,50 λιρών για να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης από το 2019.
Ο Καν, ο οποίος πάσχει από άσθμα, εξελέγη πέρυσι και δεσμεύτηκε άμεσα να κάνει το Λονδίνο μία από τις πιο πράσινες πόλεις στον κόσμο, με περισσότερα ηλεκτρικά λεωφορεία και σημεία φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η λεγόμενη Ζώνη Ιδιαίτερα Χαμηλών Εκπομπών, εντός της οποίας τα αυτοκίνητα θα πρέπει να πληρούν αυστηρά πρότυπα εκπομπών αλλιώς να πληρώνουν ένα τέλος, θα ξεκινήσει την εφαρμογή της από τον Απρίλιο 2019, αντί του Σεπτεμβρίου 2020, όπως είχε προγραμματιστεί από τον προκάτοχό του, Μπόρις Τζόνσον.
«Ο αέρας στο Λονδίνο είναι θανατηφόρος και δεν θα σταθούμε άπραγοι», δήλωσε ο Καν.
Ο δήμαρχος θα ξεκινήσει επίσης μια διαβούλευση για την επέκταση της ζώνης στο σύνολο του Λονδίνου από το 2020 για τα λεωφορεία και φορτηγά. Οι ζώνες θα ισχύουν για όλα τα βενζινοκίνητα οχήματα που δεν πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 4 και όλα τα μοντέλα ντίζελ που δεν πληρούν τα πρότυπα Euro 6.
Εξάλλου, το τρέχον τέλος κυκλοφοριακής συμφόρησης ισχύει μόνο μεταξύ των ωρών 7 π.μ. έως 6 μ.μ., από Δευτέρα έως Παρασκευή, αλλά τα νέα σχέδια ίσως περιλαμβάνουν πλέον και το Σάββατο, καθώς και την επέκταση των ωρών έως και τις 11 μ.μ., αν και ο Καν έχει μέχρι στιγμής διαψεύσει αυτό το ενδεχόμενο.
Τον Φεβρουάριο, ο Καν δήλωσε ότι το Λονδίνο ίσως ακολουθήσει το Παρίσι στην ολοκληρωτική απαγόρευση των πλέον ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στο μέλλον, ή απλά στον περιορισμό της χρήσης τους κατά τις ημέρες με τις υψηλότερες συγκεντρώσεις ρύπανης.