Κοινωνία
Πέμπτη, 06 Απριλίου 2017 16:44

Ανοίγει μετά το Πάσχα η συζήτηση για το μάθημα της Ιστορίας

Ανοίγει μετά το Πάσχα η συζήτηση σχετικά με τα νέα προγράμματα σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. «Μετά το Πάσχα, θα αρχίσει μία συζήτηση, με πανεπιστημιακούς και με άτομα που γνωρίζουν τα θέματα της Ιστορίας και είμαι σίγουρος ότι μόνο καλό θα φέρουν στη διδασκαλία του μαθήματος», επεσήμανε ο υπουργός.

Ανοίγει μετά το Πάσχα η συζήτηση σχετικά με τα νέα προγράμματα σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

«Μετά το Πάσχα, θα αρχίσει μία συζήτηση, με πανεπιστημιακούς και με άτομα που γνωρίζουν τα θέματα της Ιστορίας και είμαι σίγουρος ότι μόνο καλό θα φέρουν στη διδασκαλία του μαθήματος», επεσήμανε ο υπουργός.

Πάντως, η συζήτηση για το τι θα περιλαμβάνει η διδασκαλία του μαθήματος, από την από την Γ' δημοτικού ως την Α' λυκείου, άνοιξε, ωστόσο, την Τετάρτη, με την ανάρτηση του σχετικού προσχεδίου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

«Το ΙΕΠ έχει αρχίσει να μελετάει το ζήτημα της διδασκαλίας της Ιστορίας και έχει αναρτήσει στην ιστοσελίδα του τις προτάσεις του, που είναι προς συζήτηση. Δεν είναι οι τελικές», είπε ο κ. Γαβρόγλου, αποφεύγοντας να πάρει θέση για τα όσα αναφέρονται στην πρόταση. «Ούτε συμφωνώ, ούτε διαφωνώ με τις προτάσεις. Είναι ένα επιστημονικό ζήτημα», τόνισε.

Εξάλλου, ο υπουργός δεν καθόρισε κάποιο χρονικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα πρέπει να ολοκληρωθεί η συζήτηση και να προχωρήσουν οι όποιες αλλαγές τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «μπορεί να πάρει και τρία χρόνια» και υπογράμμισε ότι στη συζήτηση «πρέπει να πηγαίνουμε με ανοικτό μυαλό». «Προσβλέπω ότι θα υπάρξουν εξαιρετικά αποτελέσματα», κατέληξε.

Σημειώνεται, ότι στο προσχέδιο του ΙΕΠ προτείνεται, μεταξύ άλλων, η αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Ιστορίας, η κατάργηση της επανάληψης ιστορικών κύκλων, καθώς επίσης και η σύνδεση της διδασκαλίας με επισκέψεις σε μουσεία, ιστορικά μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους.

Οι βασικές αλλαγές παρατηρούνται στο ισχύον πρόγραμμα σπουδών της Δ' δημοτικού, όπου αντί ιστορίας της αρχαίας Ελλάδας -η οποία μετατίθεται στην Ε' δημοτικού- το μάθημα θα προσανατολίζεται στην οικογενειακή και τοπική ιστορία του μαθητή, καθώς επίσης και στην Α' λυκείου, όπου προτείνεται να δίνεται βάση στη σύγχρονη Ιστορία (μέχρι το τέλος του 20ού και αρχές του 21ου αιώνα).

Πηγή: ΑΜΠΕ