Τεχνολογία-Επιστήμη
Πέμπτη, 06 Απριλίου 2017 18:14

Zunum Aero: Σχέδια για επανάσταση στις αερομεταφορές με υβριδικά- ηλεκτρικά αεροπλάνα

Τα σχέδιά της για να φέρει επανάσταση μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας στον τομέα των αερομεταφορών στις ΗΠΑ, με υβριδικά- ηλεκτρικά αεροσκάφη που θα πετούν από μικρά, περιφερειακά αεροδρόμια παρουσίασε η φιλόδοξη startup Zunum Aero.

Τα σχέδιά της για να φέρει επανάσταση μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας στον τομέα των αερομεταφορών στις ΗΠΑ, με υβριδικά- ηλεκτρικά αεροσκάφη που θα πετούν από μικρά, περιφερειακά αεροδρόμια παρουσίασε η φιλόδοξη startup Zunum Aero.

H εταιρεία ιδρύθηκε στο Κέρκλαντ της Ουάσιγκτον το 2013 και, σύμφωνα με δημοσίευμα του VentureBeat, σκοπός της είναι να «φέρει την αεροπορία στο μέλλον» με αεροπλάνα 10-50 θέσεων, τα οποία θα χρησιμοποιούν χιλιάδες λιγότερο θορυβώδη περιφερειακά αεροδρόμια, για να μεταφέρουν επιβάτες σε αποστάσεις μέχρι και 1100 χλμ, ξεκινώντας από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας, Η εταιρεία φιλοδοξεί να έχει αυξήσει ακόμα περισσότερο την εμβέλεια των αεροπλάνων της μέχρι το 2030.

Όπως σημειώνει το VentureBeat, συνοπτικά, ο στόχος της Zunum Aero είναι να αξιοποιήσει υποδομές αεροδρομίων που υποχρησιμοποιούνται. Ενδεικτικά, πάνω από το 95% όλης της εναέριας κυκλοφορίας στις ΗΠΑ προέρχεται μόλις από το 2% των 5.000 αεροδρομίων της χώρας. Μακροπρόθεσμα, στόχος είναι η δημιουργία ενός περιφερειακού, ηλεκτρικού αεροπορικού δικτύου, που θα συνδυάζει σημαντική μείωση του χρόνου ταξιδιού για τους επιβάτες, μέσω της χρήσης τοπικών αεροδρομίων, με χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Επιπλέον, η εταιρεία υποστηρίζει πως τα λειτουργικά έξοδα είναι μικρότερα, κάτι που συνεπάγεται και πολύ πιο φθηνά (μέχρι και 80%) εισιτήρια.

Η Zunum Aero δεν έχει αποκαλύψει πόσο μεγάλη είναι η οικονομική στήριξη την οποία έχει, αλλά αναφέρει πως τόσο η Boeing, όσο και η JetBlue (μέσω της θυγατρικής JetBlue Technology Ventures) έχουν επενδύσει σε αυτήν. «Η Boeing επενδύει στη Zunum επειδή θεωρούμε πως η τεχνολογία της ηγείται αυτής της ανερχόμενης και συναρπαστικής, υβριδικής- ηλεκτρικής αγοράς» δήλωσε ο Στίβεν Νόρντλαντ, αντιπρόεδρος στρατηγικής στη Boeing. «Αυτή η τεχνολογία και η προσέγγιση όσον αφορά στους πελάτες έχει τη δυνατότητα να αλλάξει δραστικά την αγορά των μικρών, μικρής εμβέλειας αεροσκαφών που μπορούν να χρησιμοποιούν μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια».

Σημειώνεται ότι σε αντίστοιχα πλαίσια κινείται και η Wright Electric, μια νέα startup που υπόσχεται ηλεκτρικές πτήσεις από το Λονδίνο στο Παρίσι μέσα σε 10 χρόνια, με ηλεκτρικό αεροπλάνο (Wright One) που θα μπορεί να μεταφέρει 150 επιβάτες σε ταξίδια περίπου 500 χλμ.Η εταιρεία υποστηρίζει πως, χωρίς την ανάγκη για καύσιμα, το κόστος των αεροπορικών ταξιδιών θα μειωνόταν δραματικά. Eπίσης, η Airbus, αναπτύσσει ένα δικό της διθέσιο ηλεκτροκίνητο E-Fan από το 2014 και σχεδιάζει τη δημιουργία ενός μικρής εμβέλειας επιβατηγού αεροσκάφους με δυνατότητα μεταφοράς 70-90 ατόμων.