Δύο πολυδιαβασμένα μυθιστορήματα, ένα θεατρικό έργο κι ένα εικονογραφημένο μπεστ σέλερ μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη, με ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, ένα αστυνομικό θρίλερ, μια ιστορία εσωτερικής αναζήτησης κι ένα ντοκιμαντέρ για το χιούμορ σαν όπλο για πολιτική δράση να συμπληρώνουν τις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Δύο πολυδιαβασμένα μυθιστορήματα, ένα θεατρικό έργο κι ένα εικονογραφημένο μπεστ σέλερ μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη, με ένα θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, ένα αστυνομικό θρίλερ, μια ιστορία εσωτερικής αναζήτησης κι ένα ντοκιμαντέρ για το χιούμορ σαν όπλο για πολιτική δράση να συμπληρώνουν τις κινηματογραφικές επιλογές αυτής της εβδομάδας.
Επιστρέφοντας με μια ακόμα ιρλανδική ταινία, ο - έξι φορές υποψήφιος για Όσκαρ - σκηνοθέτης και σεναριογράφος Τζιμ Σέρινταν μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το βραβευμένο μυθιστόρημα του Σεμπάστιαν Μπάρι, μία συγκινητική ιστορία αγάπης και εξιλέωσης, με φόντο την ίδρυση του ιρλανδικού κράτους, στο οποίο η γυναικεία σεξουαλικότητα και ανεξαρτησία έρχονται αντιμέτωπες με την Εκκλησία και την εθνική πολιτική της εποχής. Η - βραβευμένη με Όσκαρ - Βανέσα Ρεντγκρέιβ, η - υποψήφια για Όσκαρ - Ρούνι Μάρα και οι Τέο Τζέιμς, Έινταν Τέρνερ και Έρικ Μπάνα ζωντανεύουν τη δραματική ιστορία μιας ηλικιωμένης γυναίκας, που ζει για πάνω από 50 χρόνια σε ψυχιατρική κλινική, στην οποία φυλακίστηκε μετά την ανακάλυψη της εγκυμοσύνης της και τη «δολοφονία» του μωρού της από τους σκοταδιστές. Ένας γιατρός τη βοηθά να ξαναθυμηθεί το παρελθόν της. Και τότε, μέσα από τη μυστική γραφή της, αναδύεται η θαρραλέα της προσωπικότητα και η συγκλονιστική ζωή της, που ήταν γεμάτη έρωτα και αδικία.
Το δράμα του Σάιμον Στόουν, που βασίζεται στο θεατρικό έργο του Ερρίκου Ίψεν, «Η αγριόπαπια», ήταν υποψήφιο για εννέα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου της Αυστραλίας, κερδίζοντας τρία από αυτά. Με τον - βραβευμένο με Όσκαρ - Τζέφρι Ρας και τους Μιράντα Ότο, Οντέσα Γιανγκ, Σαμ Νιλ, Ίγιουεν Λέσλι και Πολ Σνάιντερ, ένας άνδρας, μετά από είκοσι χρόνια στην Αμερική, επιστρέφει στο πατρικό του σπίτι στην Αυστραλία, για να παραστεί στον γάμο του πατέρα του με την κατά πολύ νεότερη οικονόμο του. Όμως, η αποκάλυψη ενός καλά κρυμμένου οικογενειακού μυστικού ανατρέπει τις ζωές όλων.
Μέσα από την κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου βιβλίου της Λίζα Έβανς, η Λόουν Σέρφινγκ αφηγείται την πνευματώδη, ρομαντική και συγκινητική ιστορία μίας νεαρής γυναίκας, που καταφέρνει να βρει τον δρόμο και τη φωνή της κατά τη διάρκεια ενός φρικτού πολέμου. Οι Τζέμα Άρτερτον, Μπιλ Νάι, Σαμ Κλάφλιν, Τζακ Χιούστον, Τζέικ Λέισι και Πολ Ρίτερ μάς ταξιδεύουν στο Λονδίνο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όπου μία άπειρη σεναριογράφος, με ένα επίσης άπειρο κινηματογραφικό συνεργείο, δουλεύουν κάτω από τα πυρά του πολέμου, προκειμένου να φτιάξουν μία ταινία, που θα ανυψώσει το πεσμένο ηθικό του λαού, αλλά και θα εμπνεύσει την Αμερική να προσφέρει τη βοήθειά της.
Ο Νάτσο Βιγκαλόντο κάνει ένα σχόλιο πάνω στο ότι το μέγεθος των πράξεών μας δεν συνάδει απαραίτητα με το μέγεθος των συνεπειών, μέσα από αυτό το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, με τη - βραβευμένη με Όσκαρ - Αν Χάθαγουεϊ και τους Νταν Στίβενς, Τζέισον Σουντέικις, Τιμ Μπλέικ Νέλσον και Όστιν Στόουγελ. Ηρωίδα του είναι μία 30άχρονη, που, έχοντας χάσει τη δουλειά και τον φίλο της, επιστρέφει απελπισμένη στη μικρή κωμόπολη που γεννήθηκε και επανασυνδέεται με τον παιδικό της φίλο και την παρέα του. Τα πράγματα αρχίζουν να παίρνουν μία περίεργη τροπή, όταν ανακαλύπτει με τρόμο ότι ένα τεράστιο αδηφάγο τέρας μιμείται κάθε της κίνηση...
Στο γαλλικό αστυνομικό θρίλερ του Ζουλιέν Λεκλέρκ τα μέλη της πιο αποτελεσματικής ομάδας ληστών του Παρισιού, προσπαθούν να διαχειριστούν την οικογενειακή τους ζωή, ακροβατώντας μεταξύ παράνοιας, απομόνωσης και ανησυχίας των συγγενών τους. Μέσα σε όλα αυτά, ένα μεγάλο λάθος αναγκάζει την ομάδα να βρεθεί υπό τη δούλεψη των «βαρόνων» ναρκωτικών της πόλης. Παίζουν οι Σαμί Μπουαζιλά, Γκιγιόμ Γκουί, Γιουσέφ Χατζντί και Καάρις.
Ο Τομ Μακ Γκραθ εμπνέεται από το εικονογραφημένο μπεστ σέλερ της Μάρλα Φρέιζι, «The boss baby», και, υπό τους ήχους της μουσικής του - βραβευμένου με Όσκαρ - Χανς Ζίμερ, δημιουργεί μία κωμωδία κινουμένων σχεδίων για όλες τις ηλικίες, εστιάζοντας στο πώς η άφιξη ενός νέου μωρού φέρνει τα πάνω κάτω σε μια οικογένεια. Ειδικά, όταν πρόκειται για ένα μωρό, που φοράει κοστούμι, μιλάει αλανιάρικα, κρατάει χαρτοφύλακα και εργάζεται σε μία εταιρεία ως βιομηχανικός κατάσκοπος, προσπαθώντας να μάθει τι θέλουν τα μωρά και οι γονείς τους. Ο επτάχρονος αδελφός του προσπαθεί να κάνει πάλι μόνο δική του την αγάπη των γονιών του, όταν ανακαλύπτει μια μυστική συνομωσία, που απειλεί να καταστρέψει την ισορροπία της αγάπης στον κόσμο. Έτσι, αναγκάζεται να εγκαταλείψει το σχέδιό του και να συνεργαστεί με αυτό το παράξενο μωρό, για να αποκαταστήσουν την τάξη και να αποδείξουν ότι η αγάπη είναι μια άπειρη δύναμη.
Το δράμα της Άντζελα Ισμαήλος - με την ίδια και τους Σον Μπένσον, Σάρα Μάιλς, Έριχ Γουάιλντπρετ, Μπέρναρντ Χιλ, Ρούλα Πατεράκη, Δημήτρη Λιγνάδη και Γιάννη Βόγλη - αφηγείται, μέσα από τα μάτια μιας γυναίκας, τη διαδρομή ενός εσωτερικού ταξιδιού αναζήτησης τριών ανθρώπων, μέσω της δύναμης της πίστης, της αγάπης, της αφοσίωσης και του έρωτα, στο ιερό νησί της Πάτμου. Η μυστηριώδης αυτή γυναίκα έχει επιλέξει να ζει εκεί απομονωμένη, ως προσωπική κάθαρση και αυτοτιμωρία. Δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους άντρες βρίσκονται στο νησί, αναζητώντας τις δικές τους απαντήσεις. Η συνάντησή τους μαζί της ξυπνά πρωτόγνωρα και ανεξέλεγκτα συναισθήματα, οδηγώντας σε ακόμα μεγαλύτερες αλήθειες από εκείνες που προσδοκούσαν να βρουν.
Στο ντοκιμαντέρ του, ο Στέλιος Κούλογλου καταγράφει τέσσερις παράλληλες ιστορίες, με θέμα το χιούμορ σαν όπλο για πολιτική δράση. Οι διάσημοι Yesmen οργανώνουν την πρώτη μεγάλη φάρσα μέσα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ο κωμικός και ευρωβουλευτής Μάρτιν Σόνεμπορν επεξεργάζεται ένα πρωτότυπο σχέδιο για τη σωτηρία της Ελλάδας. Οι Flashmob διακόπτουν επίσημες εκδηλώσεις με το χαμόγελο στα χείλη. Και ανάμεσα σε αυτές τις κωμωδίες, μια τραγωδία, στην οποία κάποιοι πεθαίνουν κυριολεκτικά από το… γέλιο. Στην τελευταία συνέντευξη πριν τη δολοφονία του, τον Ιανουάριο του 2015, ο διευθυντής του Charlie Hebdo προβλέπει ότι μόνο η βία των ισλαμιστών μπορεί να σκοτώσει το χιούμορ.