Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 05 Απριλίου 2017 17:10

Εταιρείες τεχνολογίας χρηματοδοτούν πρωτοβουλία κατά των «fake news» στο Ίντερνετ

Εταιρείες τεχνολογίας, ακαδημαϊκά ιδρύματα, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις και άλλοι φορείς στήνουν από κοινού ένα fund ύψους 14 εκατ. δολαρίων για τη στήριξη της News Integrity Initiative- μιας διεθνούς πρωτοβουλίας με στόχο να βοηθηθούν οι χρήστες του Ίντερνετ στο να κάνουν ακριβείς εκτιμήσεις σχετικά με τις ειδήσεις (ή «ειδήσεις») που διαβάζουν και κοινοποιούν online.

Εταιρείες τεχνολογίας, ακαδημαϊκά ιδρύματα, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις και άλλοι φορείς στήνουν από κοινού ένα fund ύψους 14 εκατ. δολαρίων για τη στήριξη της News Integrity Initiative- μιας διεθνούς πρωτοβουλίας με στόχο να βοηθηθούν οι χρήστες του Ίντερνετ στο να κάνουν ακριβείς εκτιμήσεις σχετικά με τις ειδήσεις (ή «ειδήσεις») που διαβάζουν και κοινοποιούν online.

Αποστολή της News Integrity Initiative είναι να προωθήσει αυτό που θεωρείται «παιδεία» πάνω στα νέα (news literacy), να αυξήσει την εμπιστοσύνη προς τη δημοσιογραφία ανά τον κόσμο και να βοηθήσει σε έναν καλύτερα ενημερωμένο δημόσιο διάλογο. H News Integrity Initiative θα χρηματοδοτεί σχετικές έρευνες και προγράμματα, ενώ θα συγκαλούνται συναντήσεις με ειδικούς της συγκεκριμένης βιομηχανίας.

Οι ιδρυτικοί χρηματοδότες είναι το Facebook, το Craig Newmark Philanthropic Fund, το Lord Foudation, το Democracy Fund, το John S. and James L. Knight Foundation, το Tow Foundation, το AppNexus, η Mozilla και η Betaworks.

Η πρωτοβουλία θα λειτουργεί ως ένα ανεξάρτητο εγχείρημα του CUNY Graduate School of Journalism, υπό την επίβλεψη του Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism, που θα λογοδοτεί στη Σάρα Μπάρτλετ, επικεφαλής του CUNY J-School. Η σχολή δημοσιογραφίας θα συντονίζει τις δραστηριότητες που θα λαμβάνουν χώρα στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, περιλαμβανομένων ερευνών, ειδικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων.

«Στο πλαίσιο του Facebook Journalism Project, θέλουμε να δώσουμε στους ανθρώπους τα απαραίτητα εργαλεία για να έχουν καλύτερη αντίληψη σχετικά με τις πληροφορίες που βλέπουν online» είπε η Κάμπελ Μπράουν, επικεφαλής News Partnerships του Facebook.

«Στο μάθημα της αμερικανικής ιστορίας στο λύκειο, έμαθα πως ένας αξιόπιστος τύπος είναι το ανοσοποιητικό σύστημα της δημοκρατίας» είπε ο Κρεγκ Νιούμαρκ, ιδρυτής του Craigslist και του Craig Newmark Philanthropic Fund. «Ως “καταναλωτής ειδήσεων”, όπως οι πιο πολλοί, θέλω ειδήσεις που να μπορώ να εμπιστευτώ. Αυτό σημαίνει στήριξη στα αξιόπιστα ΜΜΕ και εκπαίδευση πάνω στον εντοπισμό του clickbait και των παραπλανητικών νέων».