Κάτι η κούραση από μια διαπραγμάτευση που στριφογυρίζει σαν σπείρα, «έναν εν δυνάμει κύκλο που διπλασιάζεται ανεβαίνοντας, χωρίς ποτέ να πραγματοποιείται», λίγο η κινηματογραφική ληστεία με τον τέταρτο στην ντουλάπα για 14 ώρες, λίγο η ανάκληση της άδειας λειτουργίας Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών Αστρολογίας, επιστρέφω στην κωμωδία,γράφει η Κατερίνα Τζωρτζινάκη.
Από την έντυπη έκδοση
Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
[email protected]
Κάτι η κούραση από μια διαπραγμάτευση που στριφογυρίζει σαν σπείρα, «έναν εν δυνάμει κύκλο που διπλασιάζεται ανεβαίνοντας, χωρίς ποτέ να πραγματοποιείται», λίγο η κινηματογραφική ληστεία με τον τέταρτο στην ντουλάπα για 14 ώρες, λίγο η ανάκληση της άδειας λειτουργίας Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών Αστρολογίας, επιστρέφω στην κωμωδία.
Και τι κωμωδία. «Το Πάρτι» ετών 49, μα τόσο νια. Ο άσημος Ινδός ηθοποιός Χρούντι Β. Μπακσί (Πίτερ Σέλερς) έχει ρόλο κομπάρσου σε μια υπερπαραγωγή: να σαλπίσει το παράγγελμα και αμέσως να πέσει νεκρός από το βόλι του εχθρού. Αυτός ο φουκαράς, όμως, για να παρατείνει την εμφάνισή του, όλο κλονίζεται και γέρνει και κλυδωνίζεται, αλλά δεν πέφτει, ενώ όσο διαρκεί αυτό συνεχίζει να σαλπίζει κάτι σαν κλαυθμό σπαρακτικό και, φυσικά, καταστρέφει τη σκηνή.
Το «Πάρτι» αρχίζει, η τρίκυκλη Morgan σφυρίζει, η χλιδή ζαλίζει τον φτωχούλη, που άλλοτε από αμηχανία, άλλοτε από αδεξιότητα και απροσεξία χαρίζει γέλιο στην πλατεία.
Πότε μένει χωρίς παπούτσι, πότε μπερδεύεται με τα κουμπάκια, διαλύει κυριολεκτικώς το πολυτελέστατο λουτρό, και το πάρτι γενικώς. Ιπτάμενα κοτόπουλα προσγειώνονται σε καλοχτενισμένους κότσους, κρασιά χύνονται, γκαρσόνια σκοντάφτουν, σερβιτόρος μεθυσμένος, μοναδικά τοποθετημένος, καλεσμένοι παρεξηγούνται, ένας μύλος, ώσπου ο αφελής φίλος φεύγει με το κορίτσι και τη Morgan.
Πάρτι στο «απέραντο φρενοκομείο». Ψηλά τα ποτήρια. Κάθε μέρα γιορτή. Το παράλογο φαντάζει φιλόξενο όταν οι «κανονικότητες» εξασθενούν και παρακμάζουν, όταν η πραγματικότητα απαλλάσσεται από το κοινότοπο και γελοιοποιείται ο δημόσιος βίος.
Ο ύποπτος επιστρέφει στην ντουλάπα, τα άστρα και τα ζώδια δεν γίνονται εμπόδια σε νέα επεισόδια, ο αυτοσχεδιασμός θα εγκατασταθεί στα ανώγεια και η εκτόνωση θα κυκλοφορεί χωρίς διόδια.
Ο φουκαράς όλο κλονίζεται, γέρνει, κλυδωνίζεται, σαλπίζει και τη σκηνή αναποδογυρίζει. Το γέλιο στραβαρμενίζει, το πάρτι κοστίζει. Ποιος κερδίζει;