Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Τζέιμς Ρόζενκουϊστ, ο οποίος διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διάδοση του κινήματος της ποπ αρτ με τους πίνακες και τις εγκαταστάσεις του, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών.
Ο Αμερικανός καλλιτέχνης Τζέιμς Ρόζενκουϊστ, ο οποίος διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διάδοση του κινήματος της ποπ αρτ με τους πίνακες και τις εγκαταστάσεις του, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών.
Γεννημένος στις 29 Νοεμβρίου 1933 στη Νότιο Ντακότα ξεκίνησε την σταδιοδρομία του φιλοτεχνώντας διαφημιστικές πινακίδες, προτού εγκατασταθεί σε στούντιο στο Μανχάταν για να δουλέψει πάνω στις δικές του ιδέες και δημιουργίες.
«Οι αφίσες μου ήταν καθαρή τέχνη» εξηγούσε ο ίδιος μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό το 2004, αναφερόμενος στην αντικειμενική δυσκολία να αναπαραστήσει πιστά το πρόσωπο των κινηματογραφικών αστέρων στις διαφημιστικές αφίσες των ταινιών που φιλοτεχνούσε.
Η πρώιμη αυτή εμπειρία του τον έφερε σε επαφή με την αισθητική της διαφήμισης, που αποτελούσε μία από τις καθοριστικές επιρροές της ποπ αρτ, την οποία το κίνημα επανερμήνευσε, χρησιμοποίησε και μετέστρεψε. Ο Αμερικανός καλλιτέχνης ενσωμάτωσε, επίσης, στα πρώιμα έργα του μία σειρά από καταναλωτικά αντικείμενα, μία άλλη πτυχή της δημιουργικής τεχνικής της ποπ αρτ.
Ο Ρόζενκουϊστ, μαζί με τους Άντι Γουόρχολ και Ρόι Λίχτενσταϊν, θεωρούνται από τους θεμελιωτές της pop art, ενός κινήματος που ενώ αρχικά είχε αντιμετωπισθεί αρνητικά από τους «ιδαλγούς» της καλλιτεχνικής καθαρότητας, γρήγορα έμελλε να καθιερωθεί και να γίνει κυρίαρχο ρεύμα μέσα στον κόσμο της Τέχνης.
Τα πλέον διάσημα έργα του είναι το F-111, ένας κολοσσιαίων διαστάσεων -3 μέτρα ύψος και 26 μέτρα μήκος- πίνακας του 1964 - 1965, η σειρά των «σπαγκέτι», η οποία αποτελεί άλλο ένα σήμα κατατεθέν της παραγωγής του, μαζί με την γνωστή μικρή κοπέλα με την κάσκα και το Ατομικό Μανιτάρι που εκτίθεται στο ονομαστό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης (ΜοΜΑ).