Αντλώντας έμπνευση από τις επιστημονικές ανακοινώσεις των διεθνών Συμποσίων Τοπολογικής Κβαντικής Πληροφορικής που είχε παρακολουθήσει τα έτη 2013 - 2016 στο Παλαιό Πανεπιστήμιο - Μουσείο Αθηνών, ο εικαστικός και θεωρητικός Κώστας Ευαγγελάτος δημιούργησε μία σειρά ζωγραφικών έργων.
Αντλώντας έμπνευση από τις επιστημονικές ανακοινώσεις των διεθνών Συμποσίων Τοπολογικής Κβαντικής Πληροφορικής που είχε παρακολουθήσει τα έτη 2013 - 2016 στο Παλαιό Πανεπιστήμιο - Μουσείο Αθηνών, ο εικαστικός και θεωρητικός Κώστας Ευαγγελάτος δημιούργησε μία σειρά ζωγραφικών έργων.
Τα έργα αυτά συνθέτουν την έκθεση - εγκατάσταση «Εισβολή τέχνης» («Art invasion»), η οποία παρουσιάζεται από τις 20 έως τις 27 Μαρτίου, στους χώρους της Σχολής Φυσικής και Αστρονομίας του Πανεπιστημίου Leeds της Αγγλίας (School of Physics and Astronomy, University of Leeds, U.K.), με τη σύμπραξη μεταπτυχιακών φοιτητών κβαντικής τοπολογίας και με διαδραστικές μεθόδους επικοινωνίας.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, θα γίνει και μια επιστημονική παρουσίαση από τον αρμόδιο Καθηγητή Φυσικής, Ιωάννη Κ. Πάχο, σχετικά με το Νόμπελ Φυσικής του 2016, με θέμα τις τοπολογικές φάσεις της ύλης. Το θέμα αυτό, που είναι και το κεντρικό πεδίο της έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Leeds και θεωρητικό αντικείμενο μελέτης των Συμποσίων στο Παλαιό Πανεπιστήμιο - Μουσείο Αθηνών, διέπει τα εικαστικά εκθέματα του Κώστα Ευαγγελάτου.
Αισθητική αναζήτηση με δεδομένα επιστημονικής έρευνας
Συνδυάζοντας τη Φυσική, τα Μαθηματικά και την Πληροφορική, οι τοπολογικοί κβαντικοί υπολογιστές είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος χώρος έρευνας, που επικεντρώνεται στη διερεύνηση των κβαντικών εξελίξεων που δεν επηρεάζονται από σφάλματα. Η κατασκευή των τοπολογικών συστημάτων, οι ιδιότητές τους και η υπολογιστική τους ισχύ βοηθούν την κατανόηση της ύλης και των αδιερεύνητων φάσεών της.
Ο Κώστας Ευαγγελάτος άρχισε να ασχολείται με την εννοιακή εικαστική έκφραση που βαίνει σε νέα εκφραστικά πεδία με αφορμή επιστημονικά θεωρήματα και νέες ερευνητικές διατυπώσεις, χρόνια πριν, κατά τη διάρκεια των εικαστικών και θεωρητικών σπουδών του στη Νέα Υόρκη. Με χειρονομιακό χαρακτήρα και ζωγραφικό τρόπο, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη φυσική διαίσθηση πίσω από τις μαθηματικές έννοιες, σε αυτό το νέο και συναρπαστικό πεδίο εννοιακής εικαστικής έρευνας που εκτυλίσσεται συναρπαστικά στην εξωτική επιπεδοχώρα. Έκτοτε, έχουν παρουσιαστεί ατομικές εκθέσεις με έργα του, που ανήκουν στη μεγάλη ενότητα των «Συλλήψεων» («Conceptualizations»), καθώς και εκδόσεις τέχνης, portfolioς με αναλυτικά κείμενα.
Στα Συμπόσια Τοπολογικής Κβαντικής Πληροφορικής που πραγματοποιήθηκαν τα τέσσερα προηγούμενα χρόνια και τον ενέπνευσαν, λειτουργούσαν παράλληλα εκθέσεις έργων του, ενώ το 2014 είχε μιλήσει και ο ίδιος στο Συμπόσιο, για τη χρήση μαθηματικών και εννοιολογικών συμβόλων στη σύγχρονη τέχνη.
Οι εννοιακές συνθέσεις του καλλιτέχνη καλύπτουν χρονικά όλο σχεδόν το φάσμα των πρωτότυπων «Συλλήψεων», με βάση γεωμετρικά επίπεδα, ρολά τηλετύπων και γλυπτικές κατασκευές στον χώρο. Παράλληλα με τις άλλες χαρακτηριστικές ενότητες του έργου του («Σωματογραφίες», «Νεφελογραφίες», «Ιδεομορφίες»), αποτελούν την ιδεογραφική αισθητική κατάθεση του ιδιότυπου στυλ του και τον τοποθετούν χρονολογικά στους πρωτοπόρους εκπροσώπους της τέχνης του lettrism (γραμματογραφίας) και της σύγχρονης αισθητικής αναζήτησης με δεδομένα της επιστημονικής έρευνας.
naftemporiki.gr