Κάθε χρόνο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης προσπαθούμε να ανακαλύψουμε το «μήνυμα» της εποχής, καταγράφοντας τις τάσεις στον σχεδιασμό, την τεχνολογία κ.λπ. Όλοι το έχουμε καταλάβει ότι «μας πηγαίνουν» στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, της συνδεσιμότητας και της αυτόνομης οδήγησης. Το αγωνιστικό DNA, ωστόσο, ενυπάρχει σε πολλούς κατασκευαστές και είναι αυτό ακριβώς που κρατά ζωντανή την παραδοσιακά δυναμική σχέση ανθρώπου - μηχανής.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Κάθε χρόνο στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης προσπαθούμε να ανακαλύψουμε το «μήνυμα» της εποχής, καταγράφοντας τις τάσεις στον σχεδιασμό, την τεχνολογία κ.λπ. Όλοι το έχουμε καταλάβει ότι «μας πηγαίνουν» στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, της συνδεσιμότητας και της αυτόνομης οδήγησης. Το αγωνιστικό DNA, ωστόσο, ενυπάρχει σε πολλούς κατασκευαστές και είναι αυτό ακριβώς που κρατά ζωντανή την παραδοσιακά δυναμική σχέση ανθρώπου - μηχανής.
Χαρακτηριστική περίπτωση το Groupe Renault που δεν ξεχνά το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν του. Η παρουσίαση της νέας Alpine A110 αποτέλεσε μια από τις σημαντικότερες πρεμιέρες της έκθεσης, συνδυάζοντας ιδανικά τις παραδοσιακές αξίες της μάρκας (ξεχωριστή αισθητική, χαμηλό βάρος, κορυφαία οδηγική αίσθηση) με πρωτοποριακές λύσεις που της χαρίζουν μοναδικές επιδόσεις. Εντελώς νέος είναι και ο σχεδιασμένος από τη Renault κινητήρας που κινεί την A110. Με χωρητικότητα 1,8 λίτρα το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο αποδίδει 252 ίππους και 320Nm ροπής, χαρίζοντας εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος (4,3 κιλά ανά ίππο) με αποτέλεσμα μοναδική οδηγική αίσθηση και υψηλές επιδόσεις (0-100 σε 4,5 δλ.).
Από την πλευρά της, η Honda αποκάλυψε το νέο Civic Type R, που σχεδιάστηκε εξαρχής για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδήγηση στην κατηγορία hot-hatch, τόσο στον δρόμο όσο και στην αγωνιστική πίστα. Ο 2.0 VTEC Turbo, η καρδιά του πολυβραβευμένου Type R προηγούμενης γενιάς, έχει βελτιστοποιηθεί και αποδίδει τώρα 320 PS με μέγιστη ροπή 400 Nm. Η απόκριση του γκαζιού και η ρεπρίζ έχουν βελτιωθεί χάρη στη βελτιστοποιημένη χαρτογράφηση του κινητήρα. Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, γνωστό για την ακρίβεια και την ομαλή διαδικασία αλλαγών, έχει βελτιωθεί περαιτέρω με ένα νέο σύστημα ελέγχου στροφών που διασφαλίζει την άμεση και χωρίς συμβιβασμούς σύνδεση του Type R με τον οδηγό.
Το περίπτερο της SEAT φιλοξένησε ένα ακόμη θεαματικό μοντέλο σε γκρι ματ χρώμα, με ανθρακονήματα στο εσωτερικό και χάλκινες αισθητικές λεπτομέρειες τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό του. Πρόκειται για την έκδοση SEAT Leon Cupracer Evo 17, την αγωνιστική έκδοση που θα λάβει μέρος στους αγώνες TCR International Series τη φετινή χρονιά. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις -με DSG και με σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων- και εξοπλίζεται με κινητήρα 350 ίππων και ροπή 420 Nm. Κοιτάζοντας μπροστά στη νέα σεζόν, έχουν γίνει βελτιώσεις όπως στα φρένα (συμπεριλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου) με την εξέλιξη ενός ABS και ESC που βελτιώνει την αίσθηση και τον χειρισμό.