Κοινωνία
Τετάρτη, 01 Μαρτίου 2017 16:04

Τι βρίσκεται πίσω από το μποτιλιάρισμα στην Αθήνα

Οι συνδικαλιστές της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ) κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους αντιδρώντας στην απόφαση για εκχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών και χώρων της ΣΤΑΣΥ στον ΟΑΣΑ. Η κυβερνητική απόφαση, ωστόσο, είναι ειλημμένη καθώς η ανάληψη της εμπορικής εκμετάλλευσης από τον κεντρικό φορέα προβλέπεται και στον πρόσφατο νόμο για την αναδιοργάνωση του ΟΑΣΑ.

Του Φάνη Ζώη
[email protected]

Οι συνδικαλιστές της ΣΤΑΣΥ (μετρό, ΗΣΑΠ, τραμ) κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους αντιδρώντας στην απόφαση για εκχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών και χώρων της ΣΤΑΣΥ στον ΟΑΣΑ. Η κυβερνητική απόφαση, ωστόσο, είναι ειλημμένη καθώς η ανάληψη της εμπορικής εκμετάλλευσης από τον κεντρικό φορέα προβλέπεται και στον πρόσφατο νόμο για την αναδιοργάνωση του ΟΑΣΑ.

Στελέχη του υπουργείου υποστηρίζουν ότι, η ρύθμιση είναι απαραίτητη, ώστε να υπάρχει ενιαία πολιτική σε όλα τα μέσα συγκοινωνίας και να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι εμπορικές δυνατότητες της εταιρείας.

Σήμερα τα έσοδα από εμπορική εκμετάλλευση (διαφημίσεις, ενοικίαση χώρων κτλ) μετά βίας αγγίζουν τα 10 εκατ. ευρώ ετησίως, ποσό σημαντικά μικρότερο από τις δυνατότητες που παρέχουν οι συγκοινωνίες που διακινούν καθημερινά 1,5 εκατ. επιβάτες.

Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών ρίχνουν μάλιστα λάδι στη φωτιά αφήνοντας υπόνοιες ότι οι συνδικαλιστές δεν θέλουν να «φύγει» η εμπορική εκμετάλλευση από τη διαχείριση της ΣΤΑΣΥ γιατί οι ίδιοι καρπώνονται οφέλη.

Σύμφωνα με στοιχεία η ενοικίαση του χώρου πολλαπλών χρήσεων στο Σύνταγμα κοστίζει 6.000 ευρώ ημερησίως, ενώ η κάλυψη ενός συρμού του μετρό με διαφήμιση τιμολογείται σε περίπου 10.000 ευρώ για 15 ημέρες.