Πολιτιστικά
Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2017 09:00

Όσκαρ: Ένα μιούζικαλ στον δρόμο για την κορυφή

Από το «Τραγουδώντας στη βροχή» έως τον «Μάγο του Οζ», τα μιούζικαλ δεν έχουν αγαπηθεί πολύ από τα Όσκαρ. Όμως, το «La La Land» άλλαξε τα πάντα, αντλώντας από μια ακόρεστη επιθυμία για φυγή.

Από το «Τραγουδώντας στη βροχή» έως τον «Μάγο του Οζ», τα μιούζικαλ δεν έχουν αγαπηθεί πολύ από τα Όσκαρ. Όμως, το «La La Land» άλλαξε τα πάντα, αντλώντας από μια ακόρεστη επιθυμία για φυγή.

Με 14 υποψηφιότητες της Ακαδημίας Κινηματογράφου, περιλαμβανομένων εκείνων της καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρώτου ανδρικού και πρώτου γυναικείου ρόλου και σεναρίου, η ερωτική επιστολή του Ντάμιεν Σαζέλ στο Λος Άντζελες θεωρείται φαβορί για να φύγει την Κυριακή από την τελετή με μια αγκαλιά γεμάτη Όσκαρ και να αναβιώσει τα μιούζικαλ ως μια υπολογίσιμη δύναμη.

«Η χώρα είναι τόσο λυπημένη αυτή τη στιγμή και το “La La Land” είναι η μοναδική ταινία που διαθέτει μια τάση φυγής. Οι υπόλοιπες είναι καλλιτεχνικά θαυμάσιες, αλλά δεν είναι απαραίτητα κεφάτες και δεν σε πάνε σε ένα ταξίδι φαντασίας. Τα χαρτιά έχουν μοιραστεί ώστε αυτή να είναι ξανά η χρονιά του μιούζικαλ», δήλωσε ο Κρεγκ Ζαντάν, συμπαραγωγός μαζί με τον Νιλ Μέρον του «Σικάγο», του τελευταίου μιούζικαλ που κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, το 2002.

Για καιρό, τα μιούζικαλ αποκλείονταν από τις κορυφαίες κατηγορίες της Ακαδημίας Τεχνών και Επιστημών Κινηματογράφου.

Μόνο δέκα μιούζικαλ έχουν κερδίσει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας στη 89χρονη ιστορία των βραβείων της Ακαδημίας.

Οι νικητές περιλαμβάνουν το «Σικάγο», τη «Μελωδία της Ευτυχίας» και το «West Side Story», αλλά ο κατάλογος των χαμένων είναι μεγαλύτερος. Μαζί με τον «Μάγο του Οζ» και το «Τραγουδώντας στη βροχή» περιλαμβάνει, επίσης, είδωλα της μεγάλης οθόνης όπως ο Τζιν Κέλι, ο Φρεντ Αστέρ και η Τζούντι Γκάρλαντ, κανένας από τους οποίους δεν κέρδισε ποτέ ένα σημαντικό Όσκαρ.

Ο 32χρονος Σαζέλ χρειάστηκε έξι χρόνια για να απογειώσει το «La La Land», ενώνοντας τη μουσική ευαισθησία της δεκαετίας του ’50 με μια σύγχρονη ερωτική ιστορία. «Μου αρέσει να σκέφτομαι πως προσφέρει μια συναισθηματική εμπειρία. Αυτός ήταν ο σκοπός της ταινίας, να χρησιμοποιήσει τη μουσική παράδοση για να πει κάτι σχετικά με το τι σημαίνει να είσαι νέος και ερωτευμένος σήμερα, και τι σημαίνει να είσαι καλλιτέχνης και να κυνηγάς ένα όνειρο», ανέφερε ο Σαζέλ.

Κάποιοι από τους θεατές των βραβείων πιστεύουν πως το «La La Land» μπορεί να κερδίσει ακόμη και 11 Όσκαρ την Κυριακή, ένα επίτευγμα που θα μπορούσε να ισοφαρίσει το ρεκόρ του «Μπεν Χουρ», του «Τιτανικού» και του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά».

Η επιτυχία του έχει αρχίσει ήδη να αλλάζει τις αντιλήψεις για τα μιούζικαλ στα κινηματογραφικά στούντιο του Χόλυγουντ, τα οποία άργησαν να συμβαδίσουν με την τάση. Σόου όπως το «Glee» και τηλεοπτικές εκδοχές μιούζικαλ όπως το «Grease» και το «Hairspray» έχουν προσελκύσει μεγάλα τηλεοπτικά κοινά, ενώ η επιτυχία του Μπρόντγουεϊ «Hamilton» έχει κερδίσει έναν νέο σεβασμό για τα μιούζικαλ.

Τα κινηματογραφικά μιούζικαλ έχουν συνδεθεί συχνά με μεγάλους προϋπολογισμούς, μεγάλα καστ και μακρές πρόβες για τους τραγουδιστές, τους μουσικούς και τους χορευτές. Ωστόσο, το «La La Land» κόστισε 30 εκατομμύρια δολάρια για να γίνει και έχει κερδίσει 300 εκατομμύρια δολάρια, παγκοσμίως, στα ταμεία των κινηματογράφων.