Πολιτιστικά
Τετάρτη, 15 Φεβρουαρίου 2017 10:30

Αντισυμβατική εναντίωση στο καθιερωμένο

Με σθένος, πειραματισμό και αυτοσχεδιασμό, τρεις εικαστικοί δανείζονται το όνομα του άλμπουμ των Rolling Stones, «Sticky fingers», το οποίο, το 1971, βρισκόταν στην κορυφή των charts επί τέσσερις συνεχείς εβδομάδες, και παρουσιάζουν στη γκαλερί Blender την ομώνυμη έκθεσή τους, η οποία εγκαινιάζεται στις 15 Φεβρουαρίου, στις 7 το απόγευμα.

Με σθένος, πειραματισμό και αυτοσχεδιασμό, τρεις εικαστικοί δανείζονται το όνομα του άλμπουμ των Rolling Stones, «Sticky fingers», το οποίο, το 1971, βρισκόταν στην κορυφή των charts επί τέσσερις συνεχείς εβδομάδες, και παρουσιάζουν στη γκαλερί Blender την ομώνυμη έκθεσή τους, η οποία εγκαινιάζεται στις 15 Φεβρουαρίου, στις 7 το απόγευμα.

Πειραματιζόμενοι  με διαφορετικές τεχνοτροπίες, υλικά και έννοιες, ο Κωνσταντίνος Μπερδέκλης, ο Δημήτρης Ντόκος και ο Κωνσταντίνος Πάτσιος εναντιώνονται στο συμβατικό και το καθιερωμένο, δημιουργούν νέες πραγματικότητες, μελετώντας με σεβασμό το χθες, παραδίδονται στην ελευθερία (και πανωλεθρία) των συνειρμών τους και δημιουργούν μια αντισυμβατική και ροκ έκθεση.

Αντιτάσσοντας το παλιό με το καινούργιο

Συλλέγοντας αντικείμενα της πόλης, αποκόμματα παλιών περιοδικών και αφίσες, τα οποία εντάσσουν στα  έργα τους, μετατρέποντάς τα σε χάρτες των περιηγήσεων τους ή ακόμα και σε προσωπικά ημερολόγια, οι τρεις εικαστικοί επιδίδονται στην αποτύπωση των καλλιτεχνικών εμμονών και προβληματισμών τους, αντιτάσσοντας το παλιό με το καινούργιο, διανθίζοντας το καθημερινό, το φαινομενικά ασήμαντο ή ακόμα και το αντιαισθητικό. Έτσι, δημιουργούν ένα πλέγμα πολυσήμαντων εικόνων, οι οποίες φέρουν το στίγμα του καθενός τους, ενώ, παράλληλα, βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση με τα σύγχρονα εικαστικά ρεύματα.

Με ψυχεδελικό χαρακτήρα και σύγχρονη διάσταση

Ο Κωνσταντίνος Μπερδέκλης παρουσιάζει δύο νέες σειρές έργων, με διάθεση ανασκόπησης και αποδόμησης του παρελθόντος του και της ίδιας του της τέχνης. Στις νέες επεξεργασμένες ζωγραφικά φωτογραφίες και στα κολάζ του, το στοιχείο της αυτοαναφορικότητας κυριαρχεί, καθώς ο καλλιτέχνης δημιουργεί έναν σουρεαλιστικό μικρόκοσμο, με τμήματα παλαιότερων ζωγραφικών του έργων να εισβάλλουν σε προσωπικές καθημερινές στιγμές του ίδιου.

Παράλληλα, τα αφαιρετικά σχέδια, που πρωταγωνιστούν στις μεταξοτυπίες προηγούμενων σειρών του, αναπαριστώνται με ένα διαφορετικό μέσο, που επιλέγει ο καλλιτέχνης. Πιο συγκεκριμένα, ο Μπερδέκλης επικαιροποιεί μια παλιά μορφή τέχνης, μετατρέποντας σε κεντήματα καλειδοσκοπικά μοτίβα, τα οποία παραπέμπουν σε Rorschach test. Ένα μέσο άρρηκτα συνδεδεμένο με τη λαϊκή τέχνη αποκτά ψυχεδελικό χαρακτήρα και σύγχρονη διάσταση.

Λαβυρινθώδεις συνθέσεις πολύπλοκων ψευδαισθήσεων

Ο Δημήτρης Ντόκος, ο οποίος ξεκίνησε την καλλιτεχνική του πορεία ως street artist, επιμένει εμμονικά σε μία θεματική φυγόκεντρο, την οποία εμπλουτίζει με αντικείμενα, που «σώζει» από τον δρόμο. Τα φαινομενικά άχρηστα και άψυχα found objects αποκτούν υπόσταση και νόημα μέσα από τις καλλιτεχνικές του παρεμβάσεις. Ο Ντόκος φιλοτεχνεί με αφοσίωση λαβυρινθώδεις συνθέσεις πολύπλοκης και συμμετρικής δομής, δημιουργώντας έναν κόσμο ψευδαισθήσεων που μαγνητίζει.

Κεντρικός άξονας των περίτεχνων «ιδεογραμμάτων» του παραμένει το σκαθάρι, αντικείμενο του πόθου πια, το οποίο, κάθε φορά, γονιμοποιεί καινούργιες φόρμες, αφηγήσεις και ανεξάντλητες διαδρομές στο υποσυνείδητο του θεατή. Πορτραίτα, χάρτες και τοπία ξετυλίγονται μέσα από τον σκελετό του σκαθαριού και παρουσιάζονται σε ιδιαίτερες σκαλιστές κορνίζες, τις οποίες συλλέγει ο καλλιτέχνης, καθώς περιηγείται στα παζάρια και τα παλαιοπωλεία της πόλης.

Γεωμετρικά χαώδεις αντιφάσεις

Ο Κωνσταντίνος Πάτσιος, με δυνατά του όπλα τον αυθορμητισμό και το χιούμορ στην τεχνική και την καλλιτεχνική του προσέγγιση, δημιουργεί μοναδικές συνθέσεις πλούσιας κοινωνικοπολιτικής θεματολογίας. Αποκαλύπτει σουρεαλιστικές και απροσδόκητα γνώριμες φόρμες μικρού και μεγάλου σκέλους, μέσα από τον συνδυασμό ετερόκλητων στοιχείων και υλικών που μαζεύει στα ταξίδια του.

Τα έργα του διακρίνονται από μια παιγνιώδη ενέργεια, με το στοιχείο τής φαινομενικά συμπτωματικής δημιουργίας να κυριαρχεί. Ο θεατής βουτάει σε έναν κόσμο αντιφάσεων, καθώς, στις συνθέσεις των έργων, το χάος συνυπάρχει με τη γεωμετρία και, στη θεματική τους, το καθημερινό με το ιδεώδες. Ο καλλιτέχνης αντλεί τα ερεθίσματά του από την επικαιρότητα της εποχής μας και την ιστορία της ανθρωπότητας, ενώνοντας το βαθύ παρελθόν με το σήμερα.

Πληροφορίες

Γκαλερί Blender: Ζησιμοπούλου 4 - Γλυφάδα, τηλ.: 213 0280597. Ωράριο λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή: 10:00 - 18:00.

naftemporiki.gr