Τεχνολογία-Επιστήμη
Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2017 18:27

Πτώση των διαφημιστικών εσόδων του Twitter- 10% κάτω η μετοχή του

Το Twitter ανακοίνωσε την πιο βραδεία ανάπτυξη εσόδων από τότε που μπήκε στο χρηματιστήριο πριν τέσσερα χρόνια, με αποτέλεσμα πτώση της αξίας της μετοχής του κατά 10% την Πέμπτη, λόγω φόβων πως το Snapchat και το Facebook κερδίζουν τον «πόλεμο» της διαφήμισης.

Το Twitter ανακοίνωσε την πιο βραδεία ανάπτυξη εσόδων από τότε που μπήκε στο χρηματιστήριο πριν τέσσερα χρόνια, με αποτέλεσμα πτώση της αξίας της μετοχής του κατά 10% την Πέμπτη, λόγω φόβων πως το Snapchat και το Facebook κερδίζουν τον «πόλεμο» της διαφήμισης.

Πέραν της πτώσης των διαφημιστικών εσόδων σε σχέση με το προηγούμενο έτος, η αύξηση 4% των χρηστών σε σχέση με πέρυσι στα 319 εκατομμύρια ήταν κατώτερη των προβλέψεων της Wall Street.

Όπως αναφέρει το Reuters, η νίκη του Ντόναλντ Τραμπ, φανατικού χρήστη, στις εκλογές, απέτυχε να ενισχύσει τα αποτελέσματα του Twitter («Trump Bump»), ενώ ο διευθύνων σύμβουλος, Τζακ Ντόρσεϊ, ζήτησε «υπομονή».

Η δημοφιλής υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης παλεύει εδώ και καιρό να βρει μια «φόρμουλα» η οποία θα προσελκύσει νέους χρήστες και διαφημιστές, τη στιγμή που οι ανταγωνιστές βλέπουν άνοδο των επενδύσεων στις διαφημίσεις στο Ίντερνετ. Επίσης, σε επίπεδο ηγεσίας, τίθενται πλέον ερωτήματα για τις ικανότητες του Ντόρσεϊ και το αν τελικά το Twitter θα έπρεπε να αγοραστεί από κάποια μεγαλύτερη εταιρεία. Πέρυσι κυκλοφόρησαν εικασίες περί πώλησης, αλλά δεν εμφανίστηκαν τελικά προσφορές.

Ο Ντόρσεϊ δήλωσε σε αναλυτές την Πέμπτη πως το Twitter επενδύει στο machine learning και αναζητεί τρόπους να προσελκύσει επενδυτές. «Θα χρειαστεί χρόνος για να δούμε τα αποτελέσματα που θέλουμε όλοι να δούμε, και κινούμαστε επιθετικά προς τα εμπρός. Όλος ο κόσμος παρακολουθεί το Twitter» είπε.

Η αύξηση των εσόδων ήταν η χαμηλότερη από τότε που μπήκε στο χρηματιστήριο το 2013. Τα διαφημιστικά έσοδα το τέταρτο τρίμηνο μειώθηκαν 0,5% σε σχέση με πέρυσι, στα 638 εκατομμύρια. Η εκλογή Τραμπ είχε εκληφθεί ως θετική για το Twitter, καθώς ο νέος πρόεδρος χρησιμοποιεί πολύ την πλατφόρμα, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των ΜΜΕ. Ωστόσο, πρακτικά αυτό δεν φαίνεται να το ωφέλησε. Όσον αφορά στη βάση των χρηστών του, το τέταρτο τρίμηνο αυξήθηκε στα 319 εκατομμύρια, χαμηλότερα από τα 319,6 που αναμένονταν από αναλυτές. Τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν 1% στα 717, 2 εκατομμύρια, χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, που προέβλεπαν 740,1 εκατ. Η καθαρή ζημία αυξήθηκε στα 167,1 εκατομμύρια, τη στιγμή που έναν χρόνο πριν ήταν στα 90,24 εκατ.

Παρόλα αυτά, όπως αναφέρει το BBC, ο Τζακ Ντόρσεϊ είπε πως το 2016 ήταν ένα έτος «μεταμόρφωσης» για την υπηρεσία. «Κάναμε επανεκκίνηση και επικεντρωθήκαμε στο γιατί ο κόσμος χρησιμοποιεί το Twitter: Είναι ο ταχύτερος τρόπος να δει τι συμβαίνει για τι μιλούν όλοι...θα χρειαστεί χρόνος, αλλά κινούμαστε γρήγορα για να δείξουμε αποτελέσματα».