Στην «κούρσα» για το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας (USAF T-X) εισέρχεται η Stavatti Aerospace, με το αεροσκάφος Javelin.
Στην «κούρσα» για το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας (USAF T-X) εισέρχεται η Stavatti Aerospace, με το αεροσκάφος Javelin.
Πρόκειται για ένα νέο δικινητήριο, διθέσιο στρατιωτικό αεροσκάφος που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εκπαιδευτικό τζετ και ως πολύ ελαφρύ μαχητικό (Very Light Fighter- VLF). Αποτελεί εξέλιξη του ATG Javelin Mk-30 και, πέρα από τη συμμετοχή του στον αμερικανικό διαγωνισμό, προορίζεται για πώληση και σε άλλες πολεμικές αεροπορίες.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα άρχισε το 1998, με τη δημιουργία του Aviation Technology Group (ATG) στο Ενγκλγουντ του Κολοράντο. Αρχικός σκοπός ήταν ένα διθέσιο «σπορ» αεροσκάφος, και τα πρώτα αποκαλυπτήρια του ATG-1 έγιναν στη διάσκεψη ΝΒΑΑ το 2002. Με παραγγελίες για 151 αεροσκάφη ως το 2003, το 2004 η ATG ανακοίνωσε συνεργασία με την ισραηλινή ΙΑΙ για την ανάπτυξη και παραγωγή μιας «οικογένειας» δύο διθέσιων στρατιωτικών εκπαιδευτικών, των Javelin Mk-20 και Javelin Mk-30. Ωστόσο το 2007 η ATG έπαυσε την επιχειρηματική δραστηριότητα και ανακοίνωσε χρεοκοπία το 2008.
Τον Νοέμβριο του 2016, η Stavatti Aerospace έλαβε άδεια για ανασχεδιασμό, ανάπτυξη, παραγωγή, πώληση και υποστήριξη του Javelin ως προηγμένου εκπαιδευτικού τζετ (AJT) και ελαφρού μαχητικού και άρχισε άμεσα τον ανασχεδιασμό του Mk-30 έτσι ώστε να καλύπτονται οι απαιτήσεις του διαγωνισμού.
Το Stavatti Javelin διαθέτει πολλά από τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του αρχικού Javelin, αλλά έχει επίσης υποστεί βελτιώσεις, όπως υψηλότερες αντοχές σε μεγαλύτερες ταχύτητες, ισχυρότεροι κινητήρες, δυνατότητα μεταφορά περισσότερων καυσίμων και εξωτερικού φορτίου, πιο εξελιγμένο κόκπιτ και μέγιστη ταχύτητα 1,36 Μαχ- με αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, ένα πολύ οικονομικό υπερηχητικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος νέας γενιάς.
Η H Stavatti τώρα δημιουργεί την Javelin Industry Team και μπορεί να συνεργαστεί με μεγαλύτερη εταιρεία για επέκταση των δυνατοτήτων του προγράμματος. Περισσότερες τεχνικές λεπτομέρειες αναμένονται μέχρι τις 30 Μαρτίου.