Ο Συράκος Δανάλης, ένας από τους σημαντικότερους διευθυντές φωτογραφίας του ελληνικού κινηματογράφου και αργότερα εικαστικός με σημαντικό έργο στην ξυλογλυπτική και την καλλιτεχνική μικροναυπηγική, έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 90 ετών.
Ο Συράκος Δανάλης, ένας από τους σημαντικότερους διευθυντές φωτογραφίας του ελληνικού κινηματογράφου και αργότερα εικαστικός με σημαντικό έργο στην ξυλογλυπτική και την καλλιτεχνική μικροναυπηγική, έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 90 ετών.
Γεννημένος στην Αθήνα, μεγαλωμένος στην Κυψέλη, με καταγωγή από την Κεφαλονιά, έζησε την Κατοχή, ενώ οργανώθηκε στην ΕΠΟΝ. Σπούδασε σχέδιο υφάσματος στην Πέργαμο της Ιταλίας, χωρίς να ασχοληθεί ποτέ με αυτό, ενώ με την επιστροφή του στην Ελλάδα βρέθηκε στον χώρο του κινηματογράφου.
Ο Συράκος Δανάλης καθιερώθηκε μέσα από την ποιητική φωτογράφηση των ταινιών του Τάκη Κανελλόπουλου («Εκδρομή», «Παρένθεση»), έχοντας υπάρξει και διευθυντής ήχου στον «Ουρανό», μία από τις καλύτερες αντιπολεμικές ταινίες όλων των εποχών, όπως και συνεργάστηκε με πολλούς σκηνοθέτες, από τον Ντίνο Κατσουρίδη, τον Σωκράτη Καψάσκη και τον Ορέστη Λάσκο έως τον Ντίμη Δαδήρα και τον Νίκο Κούνδουρο.
Πολυβραβευμένος στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης αλλά και στο εξωτερικό, με περισσότερες από 150 μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες στη φιλμογραφία του, σίριαλ και εκατοντάδες ντοκιμαντέρ για την ΕΡΤ (περί τα 1.000 μαζί με τα ημίωρα), πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του στην Αίγινα μαζί με τη σύζυγό του ηθοποιό Άννα Γεραλή, φιλοτεχνώντας τα έργα του, πάντα με σημείο αναφοράς έναν καθρέφτη. Η τελευταία του έκθεση πραγματοποιήθηκε στον Τεχνοχώρο, τον Ιούλιο του 2015, με τίτλο «πλοίον-πλέω».