Ξεκίνησε από την 1η Φεβρουαρίου η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ και τη Γραμμή 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) και Τραμ. Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο, AΤΗ.ΕΝΑ Τicket και την έξυπνη κάρτα AΤΗ.ΕΝΑ Card. Κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής, θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών, ενώ η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά. Χρήσιμες πληροφορίες για τους επιβάτες.
Ξεκίνησε από την 1η Φεβρουαρίου η σταδιακή εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα Λεωφορεία, Τρόλεϊ και τη Γραμμή 1 του Μετρό (Ηλεκτρικός) και Τραμ. Η εφαρμογή του εισιτηρίου στις γραμμές 2 και 3 του Μετρό -δηλαδή σε όλο το σύστημα του ΟΑΣΑ, θα ξεκινήσει από τις 3 Απριλίου.
Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα είναι διαθέσιμο σε δύο τύπους: το πολλαπλό εισιτήριο, AΤΗ.ΕΝΑ Τicket και την έξυπνη κάρτα AΤΗ.ΕΝΑ Card. Κατά την τρέχουσα περίοδο προσαρμογής, θα συνυπάρχουν τόσο η ηλεκτρονική όσο και η χάρτινη μορφή εισιτηρίων και καρτών, ενώ η ένταξη όλων των τύπων κομίστρου στο νέο σύστημα θα γίνεται σταδιακά.
Με το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο όλες οι ομάδες που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση όπως οι άνεργοι και τα ΑΜΕΑ, καθώς και οι ομάδες που μετακινούνται με μειωμένο εισιτήριο, όπως οι πολύτεκνοι, φοιτητές κ.λ.π. θα συνεχίσουν να μετακινούνται όπως πριν, διατηρώντας το αντίστοιχο δικαίωμά τους. Ο ΟΑΣΑ σημειώνει στο άμεσο μέλλον, μετά την πλήρη λειτουργία του συστήματος, οι χρεώσεις για τη μετακίνηση των επιβατών θα γίνουν αναλογικές, δηλαδή θα πληρώνει κανείς ανάλογα με το πόσο μετακινείται.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Ιωάννης Σκουμπούρης, σε δήλωσή του σημείωσε ότι η εφαρμογή του νέου συστήματος θα γίνει σταδιακά, καθώς και ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα από την πλήρη λειτουργία του νέου συστήματος, οι χρεώσεις για τη μετακίνηση θα γίνουν αναλογικότερες και άρα δικαιότερες. «Δηλαδή θα πληρώνει κανείς ανάλογα το πόσο μετακινείται», εξήγησε. Πρόσθεσε ότι η φόρτιση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα γίνεται με πολύ πιο εύκολο τρόπο (από τα Αυτόματα Μηχανήματα, από το διαδίκτυο, με πιστωτική κάρτα κ.λ.π), ενώ επιπλέον θα αντιμετωπιστούν διάφορες μορφές παραβατικότητας (όπως πλαστά κ.λ.π.)
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ
Ποια είναι τα νέα ηλεκτρονικά εισιτήρια
ΑTH.ENA TICKET: Το πολλαπλό εισιτήριο
Το πολλαπλό εισιτήριο είναι ένα επαναφορτιζόμενο εισιτήριο. Κατά την έκδοσή του φορτίζεται με έναν (1) από τους γνωστούς τύπους εισιτηρίων ή τους νέους που θα δημιουργηθούν στο μέλλον. Εφόσον ο κάτοχός του το διατηρεί σε καλή κατάσταση μπορεί να επαναφορτιστεί αρκετές φορές με έναν τύπο εισιτηρίου κάθε φορά.
ΑΤΗ.ΕΝΑ Card: Η έξυπνη κάρτα
Η έξυπνη κάρτα ΑΤΗ.ΕΝΑ CARD είναι μια πλαστική κάρτα στο μέγεθος πιστωτικής. Είναι επαναφορτιζόμενη και το βασικό πλεονέκτημά της είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του κατόχου της. Μπορεί να επαναφορτίζεται με διαφορετικά προϊόντα κομίστρου κάθε φορά, ανάλογα με τις μετακινήσεις που επιθυμεί ο επιβάτης.
Η έκδοση της ΑΤΗ.ΕΝΑ Card
Οι επιβάτες που είναι ήδη κάτοχοι καρτών κανονικής τιμής (αξίας 30 ευρώ και άνω), αλλά και οι επιβάτες που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν έξυπνη κάρτα φορτισμένη με προϊόν κομίστρου κανονικής τιμής (αξίας 30 ευρώ και άνω), μπορούν να υποβάλουν αίτηση στον ιστότοπο www.athenacard.gr εισάγοντας τα απαραίτητα στοιχεία. Με τον τρόπο αυτό η απόκτηση και η αντικατάσταση των χάρτινων καρτών από την έξυπνη κάρτα ATH.ENA θα γίνει σταδιακά και χωρίς ταλαιπωρία.
Τι θα ξεκινήσει εντός του Φεβρουαρίου;
ΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ
Επικύρωση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων
Τι πρέπει να κάνουν οι επιβάτες του προαστιακού που κάνουν χρήση του δικτύου του ΟΑΣΑ
Μέχρι να ολοκληρωθούν όλα τα στάδια υλοποίησης του Έργου οι επιβάτες του προαστιακού θα εξακολουθούν να κάνουν χρήση των εισιτηρίων τους με τους ίδιους όρους, όπως σήμερα.
Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης και μειωμένου κομίστρου
Το δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου συνεχίζει να ισχύει κανονικά για όλες τις κατηγορίες δικαιούχων (Ανεργοι, ΑΜΕΑ, Πολύτεκνοι, Φοιτητές κλπ). Οι επιβάτες που είναι δικαιούχοι δωρεάν μετακίνησης ή μειωμένου κομίστρου θα ενημερωθούν ξεχωριστά και σε συνεργασία με την κατά περίπτωση αρμόδια Αρχή ή Υπουργείο σε επόμενη φάση.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου υλοποιείται με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Το κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 58,8 εκατ. ευρώ με συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας κατά 49% και του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης κατά 51% . To έργο είναι ενταγμένο στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).