Το πλαίσιο αναμόρφωσης του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σκιαγραφεί ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου εν όψει της σχετικής συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, την επόμενη εβδομάδα.
Το πλαίσιο αναμόρφωσης του Λυκείου και του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση σκιαγραφεί ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου εν όψει της σχετικής συζήτησης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, την επόμενη εβδομάδα.
Όπως αναφέρει ο κ. Γαβρόγλου σε συνέντευξή του στην Ημερησία, ενώ μέχρι την Α΄ Λυκείου «τα πράγματα κυλούν σχετικά ικανοποιητικά», οι Β΄ και Γ΄ τάξεις «είναι σε μεγάλο βαθμό, εκπαιδευτικά ακυρωμένες».
Κατά τον υπουργό Παιδείας, το σχολείο θα πρέπει να έχει έναν ενιαίο εκπαιδευτικό χαρακτήρα μέχρι και την Γ΄ Λυκείου. Επίσης, εκφράζει τον προβληματισμό του για την ποιότητα του απολυτηρίου στο τέλος του Λυκείου. «Υπάρχει ένας ευτελισμός του απολυτηρίου. Δεν έχει κάποιο αντίκρισμα, κάποια αξία ή κοινωνική υπόσταση. Πρόκειται, στην ουσία, για μια "σκιά" του απολυτηρίου», τονίζει.
Ανάλογο προβληματισμό εκφράζει και για τις πανελλαδικές εξετάσεις, για τις οποίες τονίζει ότι έχουν «καταφέρει» δύο πράγματα: «να ισοπεδώσουν τους νεολαίους και να τινάξουν στον αέρα το Λύκειο». Αναγνωρίζει ότι το εξεταστικό σύστημα είναι «λειτουργικά άψογο και αδιάβλητο», αλλά ταυτόχρονα είναι «παιδαγωγικά διάτρητο».
«Εμένα», υπογραμμίζει, «μού φαίνεται αδιανόητο να είσαι 18 ετών, να πηγαίνεις το πρωί στο σχολείο που δεν σου προσφέρει τίποτα στη Γ΄ Λυκείου, να βαριέσαι όλη την ώρα και να περιμένεις να τελειώσει, ώστε να πας στο φροντιστήριο για να απομνημονεύσεις την ύλη, να έρχεσαι αργά το βράδυ για να προετοιμαστείς για την επόμενη ημέρα». «Έχει μια κοινωνία το δικαίωμα να ισοπεδώνει με αυτόν τον τρόπο τα 18χρονα και να ακυρώνει τους αυριανούς πολίτες της;», διερωτάται.