Περιβάλλον
Πέμπτη, 22 Δεκεμβρίου 2016 13:16

Ε.Ε.: Αυστηρότεροι κανόνες και δοκιμές εκπομπών για τους νέους κινητήρες ντίζελ

Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποστηρίζουν μέτρα για την εφαρμογή νέων δοκιμών εκπομπών οχημάτων σε κανονικές οδικές συνθήκες, συμπληρωματικές σε αυτές υπό εργαστηριακές συνθήκες, των οποίων οι ατέλειες εκτέθηκαν από το σκάνδαλο της Volkswagen.

Τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υποστηρίζουν μέτρα για την εφαρμογή νέων δοκιμών εκπομπών οχημάτων σε κανονικές οδικές συνθήκες, συμπληρωματικές σε αυτές υπό εργαστηριακές συνθήκες, των οποίων οι ατέλειες εκτέθηκαν από το σκάνδαλο της Volkswagen.

Τα μέτρα αυτά θα επεκτείνουν τον έλεγχο στα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες άμεσου ψεκασμού βενζίνης νέας γενιάς και προκαλούν χιλιάδες πρόωρους θανάτους ετησίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν.

Οι νέοι κανόνες θα ισχύσουν για όλα τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που εισέρχονται στην αγορά μετά τον Σεπτέμβριο του 2017 και για όλα τα νέα οχήματα από το Σεπτέμβριο 2018, αν και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν ζητήσει να καθυστερήσει η εφαρμογή τους μέχρι το 2019.

«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να έχουν ήδη ξεκινήσει τον σχεδιασμό οχημάτων με χαμηλότερες εκπομπές σωματιδίων και να εισάγουν τα απαραίτητα φίλτρα στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα», δήλωσε η Επίτροπος Βιομηχανίας Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα μετά την έγκριση των μέτρων στη συνεδρίαση της ρυθμιστικής επιτροπής.

Φτηνές τεχνολογίες, όπως τα φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου, είναι ήδη διαθέσιμες για τη μείωση της ρύπανσης από τους συγκεκριμένους κινητήρες, που εκπέμπουν έως και δέκα φορές περισσότερα σωματίδια από τις προηγούμενες γενιές κινητήρων.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν πολύ λίγο χρόνο για να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες. Ωστόσο, ένα χρόνο αφού η Volkswagen παραδέχθηκε ότι παραποίησε συστηματικά τις εργαστηριακές δοκιμές εκπομπών ντίζελ στις ΗΠΑ, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αυτή την εβδομάδα επέκρινε τις καθυστερήσεις στην υιοθέτηση νέων δοκιμών, παρά τις ενδείξεις ότι οι παλαιές δοκιμές είχαν επιτρέψει την αύξηση της ρύπανσης έως και πέντε φορές πάνω από το όριο.

Οι νέοι κανόνες ρυθμίζουν την ψυχρή εκκίνηση του κινητήρα, κατά την οποία τα οχήματα ρυπαίνουν πολύ περισσότερο από ό,τι υπό άλλες συνθήκες ταξιδιού, σε μια προσπάθεια να μειωθεί η ρύπανση από τα σύντομα ταξίδια εντός της πόλης.

Η Ε.Ε. θα απαιτήσει επίσης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να κάνουν διαθέσιμες στους καταναλωτές τις πληροφορίες για τις επιδόσεις εκπομπών.