Στο πρώτο τρισδιάστατο ψηφιακό αρχείο πολεμικών τεχνών συμμετέχει ο Γουόνγκ Γιου Κάου, ένας από τους κορυφαίους γνώστες κουνγκ-φου στον κόσμο.
Στο πρώτο τρισδιάστατο ψηφιακό αρχείο πολεμικών τεχνών συμμετέχει ο Γουόνγκ Γιου Κάου, ένας από τους κορυφαίους γνώστες κουνγκ-φου στον κόσμο. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα, που λαμβάνει χώρα στο Χονγκ Κονγκ, έχει σκοπό την ψηφιακή αποθήκευση μιας μακραίωνης παράδοσης για την οποία υπάρχουν ανησυχίες ότι υπάρχει κίνδυνος να χαθεί.
Ο 56χρονος φορά μια μαύρη στολή και κάνει κινήσεις υπό τα βλέμματα των συντελεστών του προγράμματος, αλλά και των 3D συστημάτων που τις καταγράφουν και τις προβάλλουν σε οθόνες υπολογιστών. «Όταν ήμουν μαθητής, εκπαιδεύτηκα στις κινήσεις και μου δόθηκε ένα εγχειρίδιο για να διαβάσω. Τώρα υπάρχει αυτό, όπου τα πάντα καταγράφονται και διατηρούνται με ακρίβεια» λέει ο ίδιος, που είναι ειδικός στο στυλ του «Νοτίου Δράκου» στο κουνγκ-φου.
Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικά στυλ της συγκεκριμένης πολεμικής τέχνης, που έγινε ευρύτερα γνωστή λόγω του Μπρους Λη. Ωστόσο, καθώς η δημοτικότητά του μειωνόταν, οι γνώστες της άρχισαν να προβληματίζονται πως μπορεί να μην φτάσει στις επόμενες γενιές.
Το συγκεκριμένο 3D project, γνωστό ως Hong Kong Martial Arts Living Archive, έχει σκοπό την καταγραφή και διατήρηση άνω των 400 ειδών κουνγκ-φου. Μέχρι τώρα έχουν καταγραφεί περίπου 50.
«Το Χονγκ Κονγκ είναι μια πολύ σημαντική πόλη στον κόσμο των κινεζικών πολεμικών τεχνών» λέει ο Χινγκ Τσάο, διευθυντής της Hong Kong Guoshu Association, μιας οργάνωσης πολεμικών τεχνών που δουλεύει πάνω στο συγκεκριμένο πρόγραμμα μαζί με το City University of Hong Kong. «Έχει προστατεύψει τους πόρους και μέχρι τώρα καταφέρει να διατηρήσει τα διαφορετικά είδη πολεμικών τεχνών, αλλά σήμερα υπάρχουν λιγότεροι άνθρωποι που συνεχίζουν την παράδοση».
Οι συντελεστές του εγχειρήματος λένε επίσης πως το 3D αρχείο όχι απλά θα διατηρήσει την πολεμική τέχνη, που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της κληρονομιάς του Χονγκ Κονγκ, αλλά θα προσφέρει και στους νέους μαθητές μια πιο εύκολα προσβάσιμη διαδικασία οπτικής εκμάθησης.