Auto
Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2016 11:05

Toyota: Ένα «διαμάντι» νέας κοπής

Μια εταιρεία που βρίσκεται πολλά χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι δυνατό να κάνει κάτι και να μην πέσουν όλοι οι προβολείς πάνω της. Αυτή τη φορά, ωστόσο, μπορούμε να μιλήσουμε για έναν «σταθμό» στην πολύχρονη ιστορία της Toyota.

Από την έντυπη έκδοση

Απόστολή στη Μαδρίτη
Γιάννης Κανουπάκης
[email protected]

Μια εταιρεία που βρίσκεται πολλά χρόνια στην κορυφή των πωλήσεων της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι δυνατό να κάνει κάτι και να μην πέσουν όλοι οι προβολείς πάνω της. Αυτή τη φορά, ωστόσο, μπορούμε να μιλήσουμε για έναν «σταθμό» στην πολύχρονη ιστορία της Toyota.

Στην παγκόσμια παρουσίαση, στη Μαδρίτη, του νέου δημιουργήματός της, που ακούει στην κωδική ονομασία C-HR, καταλάβαμε αμέσως πως o ιαπωνικός κολοσσός γύρισε σελίδα σε μια άλλη εποχή καθώς, εκτός από τις έννοιες της αξιοπιστίας, της αντοχής στον χρόνο, της οικονομίας στην κατανάλωση και της πρακτικότητας, εντάσσει πια στο εμπορικό οπλοστάσιό του τον ριζοσπαστικό σχεδιασμό, την υψηλή τεχνολογία, την προηγμένη ενεργητική ασφάλεια, τη στιβαρότητα και την απτή υψηλή ποιότητα των υλικών.

Πίσω από το ευφυές μότο του μάρκετινγκ «Sensual Speed-Cross», ο Ακίο Τογιόντα, ο «αυτοκράτορας» του ομίλου, με το λαμπρό μυαλό και τη διάθεσή του να αναζητεί νέους δρόμους, ενέπνευσε τους συνεργάτες του να κατασκευάσουν ένα μοντέρνο σφηνοειδές πεντάθυρο (που δείχνει τρίθυρο) σπορ-κόμπακτ μοντέλο, ψηλωμένο από το έδαφος αλλά όχι… ψηλό, με εντυπωσιακά σχεδιαστικά ευρήματα τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα, που αν μη τι άλλο κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν στο πέρασμά του. Αυτό από μόνο του συνιστά τη βάση για μια επιτυχημένη πορεία.

Από εκεί και πέρα, τα ουσιώδη αρκούν για να ταράξει τα νερά του ανταγωνισμού. Όπως μας είπε ο Κόμπα Σαν, ο αρχιμηχανικός της Toyota, το νέο προϊόν δεν συγκρίνεται με κάτι άλλο και στόχος είναι να φτιάξει ένα διαφορετικό πελατολόγιο.

Εμείς αξιολογήσαμε ιδιαιτέρως, σε πρώτη φάση, την έκδοση (δικίνητη ή τετρακίνητη) με τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο 1.2Τ βενζινοκινητήρα των 116 ίππων (από 20.350 ευρώ), ο οποίος σε συνδυασμό με το εξαιρετικό μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο, την απίστευτη ελαστικότητα και τη ροπή, εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις. Φυσικά, η υβριδική έκδοση (από 24.700 ευρώ) με τον βενζινοκινητήρα του 1.8 λτ και ηλεκτροκινητήρα, που σετάρεται αποκλειστικά με αυτοματοποιημένο κιβώτιο, μας έδωσε ένα αίσθημα πληρότητας, παρά το σχετικά υψηλότερο επίπεδο θορύβου από τη μετάδοση.

Δίνουμε «άριστα» στο σύστημα διεύθυνσης και στην τέλεια ρυθμισμένη ανάρτηση και στις δύο περιπτώσεις. Δίνουμε εύσημα στο στάνταρ Toyota Safety Sense από τη βασική έκδοση. Ικανοποιητικός ο χώρος αποσκευών των 377 λίτρων, αλλά σχετικά περιορισμένος ο χώρος για τους πίσω επιβάτες. Μοναδικό, τέλος, το έξτρα ηχοσύστημα της JBL, ισχύος 576 Watt, με εννέα ηχεία.