Πολιτική
Παρασκευή, 01 Απριλίου 2005 15:24

ΥΠΕΧΩΔΕ: Η επαναδημοπράτηση του έργου στο «Μακεδονία», απόφαση διαφάνειας

Δριμεία ανακοίνωση κατά του ΠΑΣΟΚ και των επικρίσεων βουλευτών της αξωιματικής αντιπολίτευσης για την ακύρωση του διαγωνισμού σχετικά με το έργο επέκτασης του αεροδιαδρόμου στο αεροδρομιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/03/31/1028837.htm , εξέδωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «οι αποδεδειγμένα κατηγορούμενοι για τη δραματική καθυστέρηση όλων των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης εδώ και τόσα χρόνια, δεν μπορούν να παριστάνουν τους κατηγόρους».

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ταλαιπώρησε από το 2001, τέσσερα ολόκληρα χρόνια δηλαδή, το έργο του νέου διαδρόμου προσγειώσεως - απογειώσεως του αεροδρομίου "Μακεδονία". Όλο αυτό το διάστημα, ο διαγωνισμός του έργου είχε εμπλακεί σε μία ατελέσφορη δικαστική διαδικασία. Γι' αυτό το λόγο, αποφασίστηκε το φθινόπωρο του 2004 η ακύρωση του διαγωνισμού και η προετοιμασία της νέας διακήρυξής του, σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο.

Συγκεκριμένα λάθη που έγιναν στη διακήρυξη του διαγωνισμού από την Ειδική Υπηρεσία Αεροδρομίου Βορείου Ελλάδος, είχαν ως αποτέλεσμα να γίνουν πολλές προσφυγές και να υπάρχει ο κίνδυνος νέας δικαστικής εμπλοκής του έργου. Το σημαντικότερο πρόβλημα όμως ήταν ότι -για τους λόγους που αναλύθηκαν στη χτεσινή μας ανακοίνωση- η διακήρυξη του έργου δεν υπηρετούσε τη διαφάνεια.

Αποφασίσαμε λοιπόν την επαναδημοπράτηση του έργου, πρώτον για λόγους διαφάνειας και δεύτερον γιατί είναι προτιμότερο να καθυστερήσει το έργο δυόμισι μήνες παρά πολλούς περισσότερους εάν εμπλακεί σε νέα μακρά δικαστική διαμάχη.

Η απόφαση της επαναδημοπράτησης του έργου, είναι μία απόφαση διαφάνειας, ένα μήνυμα διαφάνειας προς όλους.

Στις παρατηρήσεις ορισμένων κινδυνολόγων ότι δήθεν έχει προβλήματα το νέο θεσμικό πλαίσιο, απαντούμε ότι μέχρι σήμερα έχουν γίνει με αυτό δημοπρατήσεις έργων πάνω από 3 δισεκατομμύρια ευρώ -ανάμεσα σε αυτά και έργα μεγαλύτερα από το διάδρομο του αεροδρομίου "Μακεδονία", όπως είναι το "Πέρασμα της Αρκούδας" στην Εγνατία Οδό- χωρίς να παρατηρηθεί κανένα πρόβλημα. Οι διαγωνισμοί διεξάγονται καθαρά, με διαφάνεια και χωρίς καμία δικαστική εμπλοκή, όπως συνέβαινε προηγουμένως, με το σαθρό σύστημα του "μαθηματικού τύπου".

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το λάθος δεν έχει καμία σχέση με το θεσμικό πλαίσιο, αλλά με τις αδυναμίες της διακήρυξης όσον αφορά στους πρόσθετους όρους, όπως αναφέρεται στη χτεσινή μας ανακοίνωση.

Βέβαια, όσοι υποστηρίζουν τώρα ότι το θεσμικό πλαίσιο παρουσιάζει προβλήματα, είναι οι ίδιοι που υποστήριζαν δημοσίως ότι δεν είναι σύμφωνο με το κοινοτικό δίκαιο. Προέβλεπαν μάλιστα κυρώσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία όμως τελικά δεν τους έκανε τη χάρη, αλλά πρόσφατα έδωσε δημόσια συγχαρητήρια στην ελληνική κυβέρνηση και το ΥΠΕΧΩΔΕ για το νέο θεσμικό πλαίσιο των δημόσιων έργων.

Όσο για τα έργα της Θεσσαλονίκης, οι κκ βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που παριστάνουν τώρα τον κατήγορο, ξέρουν πολύ καλά ότι επί των κυβερνήσεων του κόμματός τους η Θεσσαλονίκη δεν είδε κανένα μεγάλο έργο. Ας καταλάβουν επιτέλους - θα το διαπιστώσουν και στην πράξη άλλωστε- ότι τα μεγάλα έργα της Θεσσαλονίκης, όπως το Μετρό, ο νέος διάδρομος προσγείωσης - απογείωσης του αεροδρομίου και η υποθαλάσσια αρτηρία, θα αρχίσουν να κατασκευάζονται μέσα στο 2005. Όχι με τα λόγια, όπως συνέβαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά με πράξεις», καταλήγει η ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ.