Νέους σαρωτές ασφαλείας στα αεροδρόμια που θα είναι σε θέση να πραγματοποιούν ελέγχους χωρίς ο επιβάτης να πρέπει να βγάλει υγρά και ηλεκτρονικές συσκευές από τις αποσκευές του, υπόσχεται νέα τεχνολογία πάνω στην οποία δουλεύουν εταιρείες του χώρου.
Νέους σαρωτές ασφαλείας στα αεροδρόμια που θα είναι σε θέση να πραγματοποιούν ελέγχους χωρίς ο επιβάτης να πρέπει να βγάλει υγρά και ηλεκτρονικές συσκευές από τις αποσκευές του, υπόσχεται νέα τεχνολογία πάνω στην οποία δουλεύουν εταιρείες του χώρου.
Κατασκευαστές όπως η Smiths Detection και η L-3 Communications αναπτύσσουν και δοκιμάζουν νέους σαρωτές που χρησιμοποιούν CT (computed tomography) imaging- τεχνολογία που παράγει πιο λεπτομερείς εικόνες από τις κανονικές ακτινογραφίες.
Από τη στιγμή που τα υγρά και τα ηλεκτρονικά δεν θα χρειάζεται να βγουν από τις αποσκευές με τα νέα αυτά scanners, θα απαιτούνται λιγότερα δοχεία για αντικείμενα, είπαν στο Reuters εκπρόσωποι της Smiths και της L3 σε συνδιάσκεψη ασφαλείας στις Βρυξέλλες.
Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια δαπανούν 5 δισ. ευρώ ετησίως στην ασφάλεια σύμφωνα με την ACI Europe, η οποία διοργάνωσε τη συνδιάσκεψη.
Η L3 είναι σε στάδιο δοκιμών του σαρωτή ClearScan για χειραποσκευές στα αεροδρόμια του Άμστερνταμ και του Γιοχάνεσμπουργκ, είπε εκπρόσωπος της εταιρείας στη συνδιάσκεψη. Άλλη εκπρόσωπος, μιλώντας για τα αποτελέσματα στο αεροδρόμιο Schiphol στο Άμστερνταμ, είπε πως τα αποτελέσματα είναι καλά, καθώς οι επιβάτες πάλι πρέπει να βάζουν τα υγρά σε πλαστική σακούλα, αλλά αυτή μπορεί να παραμένει στις αποσκευές.
Αυτό, όπως είπε στο Reuters, επιτρέπει λιγότερους ελέγχους, και άρα ταχύτερη κίνηση επιβατών. Εάν οι δοκιμές ολοκληρωθούν με επιτυχία, το Schiphol θα χρησιμοποιεί τους σαρωτές του και στα 67 σημεία ασφαλείας του από το 2017.
Η Smiths Detection είναι ακόμα στο στάδιο της ανάπτυξης, και ελπίζει να λανσάρει τη δική της συσκευή σε έκθεση στο Μόναχο τον Οκτώβριο του επόμενου έτους. Στο δικό της σαρωτή, η εταιρεία υπόσχεται υψηλότερο επίπεδο λεπτομέρειας των εικόνων, αν και μεγαλύτερο χρόνο ανάλυσής τους.
Ωστόσο, η εκπρόσωπος του Schiphol τόνισε πως η όλη διαδικασία είναι συνολικά γρηγορότερη, καθώς οι επιβάτες δεν χρειάζονται χρόνο για να ανακτήσουν την τσάντα και τα πράγματά τους.
Σημειώνεται πως δοκιμές πάνω σε «έξυπνα» συστήματα σάρωσης με τεχνητή νοημοσύνη θα πραγματοποιήσει και η Evolv Technology στις ΗΠΑ.