Το Facebook έχει αναπτύξει «αθόρυβα» ένα εργαλείο λογοκρισίας το οποίο θα μπορούσε να πείσει την κινεζική κυβέρνηση να του επιτρέψει να ξαναμπεί στην αγορά της χώρας, μετά από απαγόρευση διαρκείας περίπου επτά ετών, σύμφωνα με τους New York Times.
Το Facebook έχει αναπτύξει «αθόρυβα» ένα εργαλείο λογοκρισίας το οποίο θα μπορούσε να πείσει την κινεζική κυβέρνηση να του επιτρέψει να ξαναμπεί στην αγορά της χώρας, μετά από απαγόρευση διαρκείας περίπου επτά ετών, σύμφωνα με τους New York Times.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, επικαλούμενη νυν και πρώην εργαζομένους που μίλησαν ανώνυμα, το Facebook ανέπτυξε το συγκεκριμένο λογισμικό, που εμποδίζει την εμφάνιση δημοσιεύσεων στα news feeds χρηστών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές ζώνες, με την υποστήριξη του ιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου, Μαρκ Ζάκερμπεργκ.
Ο Ζάκερμπεργκ τον Μάρτιο συνάντησε τον υπεύθυνο προπαγάνδας της Κίνας, Λιου Γιουνσάν, ο οποίος του είπε πως ήλπιζε το Facebook να ενισχύσει τις σχέσεις του με τις διαδικτυακές εταιρείες της Κίνας, επιτυγχάνοντας αμοιβαία κατανόηση, σύμφωνα με το πρακτορείο Xinhua.
Η Αριέλ Άρια, εκπρόσωπος του Facebook, δήλωσε στο Reuters πως εδώ και καιρό είναι γνωστό πως υπάρχει ενδιαφέρον για την Κίνα, και ότι δαπανάται χρόνος για την καλύτερη κατανόηση της χώρας. «Ωστόσο, δεν έχουμε προβεί σε αποφάσεις για την προσέγγισή μας στην Κίνα. Αυτή τη στιγμή επικεντρωνόμαστε στο να βοηθήσουμε κινεζικές επιχειρήσεις και developers να επεκταθούν σε νέες αγορές εκτός Κίνας, χρησιμοποιώντας τη διαφημιστική μας πλατφόρμα».
Η αρμόδια αρχή της Κίνας, καθώς και το υπουργείο Εξωτερικών, δεν προέβησαν σε δηλώσεις.
Η Κίνα, που έχει τους περισσότερους χρήστες του Ίντερνετ από κάθε άλλη χώρα του κόσμου, απαγόρευσε το Facebook μετά τις εξεγέρσεις στο Ουρουμτσί τον Ιούλιο του 2009, για να εμποδίσει τη ροή πληροφοριών για τα επεισόδια, που είχαν αποτέλεσμα τον θάνατο 140 ανθρώπων.
Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τους Times, το Facebook, αν και έχει αναπτύξει το νέο αυτό εργαλείο, δεν σκοπεύει να λογοκρίνει το ίδιο τα posts, αλλά να προσφέρει το λογισμικό σε άλλο φορέα για την παρακολούθηση δημοφιλών ειδήσεων και θεμάτων που γίνονται πιο «ορατά» καθώς περισσότεροι χρήστες τα κοινοποιούν στο δίκτυο. Η επιλογή εάν τα θέματα αυτά εμφανίζονται ή όχι στα news feeds θα ανήκει στον φορέα αυτόν. Όπως σημειώνουν οι Times, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το Facebook έχει δώσει στις κινεζικές αρχές πρόσβαση στο λογισμικό αυτό.