Ο Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον ανακοίνωσε την επιστροφή των υπερηχητικών επιβατηγών πτήσεων με τα αποκαλυπτήρια ενός πρωτότυπου αεροσκάφους, που υπόσχεται πτήσεις διάρκειας 3,5 ωρών από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη, με εισιτήριο «μόλις» 5.000 δολαρίων.
Ο Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον ανακοίνωσε την επιστροφή των υπερηχητικών επιβατηγών πτήσεων με τα αποκαλυπτήρια ενός πρωτότυπου αεροσκάφους, που υπόσχεται πτήσεις διάρκειας 3,5 ωρών από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη, με εισιτήριο «μόλις» 5.000 δολαρίων.
Όπως αναφέρει ο Guardian, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής του Virgin Group είπε πως η εταιρεία του, Spaceship, θα βοηθήσει την εδρεύουσα στο Ντένβερ startup, Boom, να δημιουργήσει μια νέα γενιά υπερηχητικών τζετ και να αρχίσει ξανά τις υπερηχητικές πτήσεις πάνω από τον Ατλαντικό, σε ταχύτητες που δεν έχουν σημειωθεί ξανά από τότε που αποσύρθηκε το Concorde.
«Ως καινοτόμος στο διάστημα, η απόφαση της Virgin Galactic να συνεργάζεται με τη Boom ήταν εύκολη. Είναι χαρά μας που έχουμε επιλογή πάνω στα πρώτα 10 αεροσκάφη. Μέσω του κατασκευαστικού βραχίονα της Virgin Galactic, της Spaceship Company, θα παρέχουμε μηχανολογικές και κατασκευαστικές υπηρεσίες, μαζί με υποστήριξη δοκιμών πτήσης και επιχειρήσεων, στο πλαίσιο των κοινών μας φιλοδοξιών».
O Μπράνσον έχει την επιλογή αγοράς των πρώτων 10 αεροσκαφών, αξίας 200 εκατ. δολαρίων, της Boom, όταν αρχίσουν να πετούν, στις αρχές της δεκαετίας του 2020. Ωστόσο, οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις αναμένονται στα τέλη του επόμενου έτους.
Μία έκδοση- μινιατούρα του αεροσκάφους, σε μέγεθος το 1/3 του κανονικού, επιδείχτηκε την Τρίτη σε υπόστεγο στα περίχωρα του Ντένβερ. Όπως αναφέρει η Telegraph, οπτικά θυμίζει αρκετά το Concorde- το οποίο αποσύρθηκε λόγω εξαιρετικά υψηλού κόστους λειτουργίας και ενός τελευταίου, πολύνεκρου δυστυχήματος.
Παρόλα αυτά, ο ιδρυτής της Boom, Μπλέικ Σολ, πιστεύει πως η νέα τεχνολογία που είναι διαθέσιμη μπορεί να αναζωογονήσει το όνειρο. «Δεν είναι ιδιωτικό τζετ» είπε στη The Denver Post. «Θέλουμε να φτιάξουμε κάτι που θα μπορούμε να δούμε να χρησιμοποιούν οι φίλοι και η οικογένειά μας. Αρχίζουμε με τιμές business class επειδή για αυτό έχουμε την τεχνολογία. Αλλά ο σκοπός μας είναι να κάνουμε το γρηγορότερο εισιτήριο, το φθηνότερο εισιτήριο».
Ο Σολ εκτιμά πως τα 50 χρόνια εξέλιξης από το Concorde σημαίνουν πως μπορεί να φτιάξει ένα πιο αποδοτικό αεροσκάφος, ικανό να πετά σε ταχύτητα 2,2 Μαχ. Επίσης, η τεχνολογική πρόοδος θα έχει ως αποτέλεσμα τη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου και τις ταχύτερες δοκιμές και ανάπτυξη. Τα συνθετικά υλικά θα καθιστούν το αεροσκάφος πιο αποδοτικό, εξομοιώσεις υπολογιστή βοηθούν στη δοκιμή και την κατασκευή του αεροπλάνου.
Κατά τον Σολ, οι δοκιμαστικές πτήσεις θα μπορούσαν να αρχίσουν στη νότια Καλιφόρνια, με σχέδια για τις πρώτες «κανονικές» πτήσεις το 2023.