Εργαζόμενοι του Facebook δημιούργησαν μια ανεπίσημη «task force» που διερευνά τον ρόλο που έπαιξε η εταιρεία τους στην κυκλοφορία ψευδών ειδήσεων, σύμφωνα με το Buzzfeed.
Εργαζόμενοι του Facebook δημιούργησαν μια ανεπίσημη «task force» που διερευνά τον ρόλο που έπαιξε η εταιρεία τους στην κυκλοφορία ψευδών ειδήσεων, σύμφωνα με το Buzzfeed.
Όπως αναφέρεται, η ομάδα αυτή επιδιώξει να αμφισβητήσει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, πως το κοινωνικό δίκτυο δεν έχει ευθύνη όσον αφορά στη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ, εν μέσω γενικότερου προβληματισμού γύρω από τις ψευδείς και παραπλανητικές ειδήσεις στο Facebook, το οποίο χρησιμοποιούν πάνω από 150 εκατομμύρια αμερικανοί.
Η ομάδα αυτή, που, σύμφωνα με πηγές του BuzzFeed News, περιλαμβάνει εργαζομένους από όλη την εταιρεία, έχει ήδη απορρίψει τη δήλωση του Ζάκερμπεργκ σε διάσκεψη την προηγούμενη εβδομάδα ότι το επιχείρημα πως οι ψευδείς δηλώσεις στο Facebook επηρέασαν τις εκλογές ήταν «τρελή ιδέα».
«Δεν είναι τρελή ιδέα. Αυτό που είναι τρελό έιναι να βγαίνει ο ίδιος και να το απορρίπτει με αυτόν τον τρόπο, όταν ξέρει, και εμείς στην εταιρεία ξέρουμε, πως τα ψεύτικα νέα κυκλοφορούσαν ανεξέλεγκτα στην πλατφόρμα μας κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιόδου της εκστρατεία» είπε ένας εργαζόμενος του Facebook ο οποίος εργάζεται στο τμήμα μηχανικών. Ο ίδιος, όπως και άλλοι τέσσερις που μίλησαν στο Buzzfeed News, δέχτηκε να μιλήσει μόνο ανώνυμα, καθώς, όπως είπε, έχουν προειδοποιηθεί από τους ανωτέρους τους να μην μιλήσουν στον Τύπο και φοβούνται πως θα χάσουν τις δουλειές τους εάν γίνουν γνωστά τα ονόματά τους.
Δεν έγιναν γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την ομάδα αυτή, με έναν από τους εργαζομένους να λέει πως «πάνω από δεκάδες» εργαζόμενοι εμπλέκονται, και έχουν συναντηθεί δύο φορές μέσα στις τελευταίες ημέρες. Προς το παρόν οι συναντήσεις γίνονται μυστικά, ωστόσο σκοπός είναι η επισημοποίηση των συναντήσεων της ομάδας για να υποβληθούν επίσημες προτάσεις στη διοίκηση. Άλλος εργαζόμενος είπε πως, αν και η ομάδα παραμένει μικρή, εκατοντάδες εργαζόμενοι έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους για τη στάση της εταιρείας απέναντι στις ψευδείς ειδήσεις σε προσωπικές συζητήσεις και θέλουν να υποστηρίξουν αυτή την προσπάθεια.
Το Facebook δεν έχει προβεί σε επίσημα σχόλια σχετικά με το δημοσίευμα του Buzzfeed News. Στο μεταξύ, τη Δευτέρα, τόσο το Facebook όσο και η Google φάνηκαν να λαμβάνουν μέτρα κατά του φαινομένου, με τη Google να ανακοινώνει πως θα απαγόρευε σε ιστοσελίδες που διασπείρουν ψευδή νέα να χρησιμοποιούν την υπηρεσία online διαφήμισής της, και το Facebook να ανανεώνει το κείμενο στην Facebook Audience Network πολιτική του – όπου ήδη αναφέρεται πως δεν θα προβάλλονται διαφημίσεις σε ιστοσελίδες με παραπλανητικό ή παράνομο περιεχόμενο- για να περιλαμβάνονται και ιστοσελίδες με ψευδείς ειδήσεις. «Ανανεώσαμε την πολιτική μας για να διευκρινίζεται ξεκάθαρα πως αυτό αντιστοιχεί στα ψευδή νέα» δήλωσε σε ανακοίνωσή του εκπρόσωπος του Facebook. «Η ομάδα μας θα συνεχίσει να εξετάζει στενά όλους τους επίδοξους εκδότες και να παρακολουθεί τους υπάρχοντες για να διασφαλίζει την τήρηση των κανόνων» πρόσθεσε.