Το ΥΠΕΧΩΔΕ απαντώντας σε ανακοίνωση του Τομέα Οικονομίας της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ σχετικά με το διαγωνισμό για την κατασκευή της Ιονίας Οδού http://www.pasok.gr/portal/gr/184/19113/7/7/1/showdoc2.html εξέδωσε ανακοίνωση με τίτλο «με τα ψέματα δεν γίνεται σοβαρή πολιτική», όπου διευκρινίζει ότι «πράγματι, ο διαγωνισμός για την προεπιλογή των υποψηφίων κατασκευαστικών εταιρειών έγινε το 2001 και η προεπιλογή τους το 2002. Το ΠΑΣΟΚ όμως δεν αναφέρει στην ανακοίνωσή του, ποια κατάσταση παρέδωσε τον Μάρτιο του 2004:
Καταρχήν η προεπιλογή των Ομίλων έγινε το 2002 κατά ανορθόδοξο τρόπο, αφού δεν είχαν γίνει ούτε στοιχειώδεις μελέτες που θα καθόριζαν με ανεκτή προσέγγιση, έστω, το φυσικό αντικείμενο.
Βιάστηκαν να προεπιλέξουν τις εταιρείες, αλλά μέχρι το Μάρτιο του 2004, υπήρξε πολύ σημαντική καθυστέρηση στην ωρίμανση των έργων. Στην Ιονία Οδό, για παράδειγμα, δεν είχε τελειώσει ούτε το Α Στάδιο και, επομένως, δεν είχε οριστικοποιηθεί η Χάραξη, οι Γεωλογικές και Γεωτεχνικές έρευνες, και φυσικά δεν είχε γίνει η προμελέτη Οδοποιίας, οι μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και όλα τα υπόλοιπα που καθορίζουν την Μορφή του Έργου.
Από το Μάρτιο του 2004, ξεκίνησε εντατική προσπάθεια από την Υπηρεσία, τους μελετητές και με τη συνεχή συμμετοχή σε πάρα πολλές συσκέψεις όλης της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου.
Τον τελευταίο ένα χρόνο, έγιναν όλα όσα ήταν αναγκαία για να προχωρήσει το έργο, δηλαδή οι απαραίτητες μελέτες (γεωτεχνικές, προμελέτες οδοποιίας, τεύχη δημοπράτησης) που είχαν αφεθεί στην τύχη τους από το 2001.
Μαθήματα για την κατασκευή έργων με τη μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης δεν δεχόμαστε από το ΠΑΣΟΚ, το κόμμα που αποτέλεσε το νεκροθάφτη αυτού του συστήματος επί πολλά χρόνια! Και φυσικά, είναι πέρα για πέρα ανακριβές ότι η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προβληματίστηκε για το αν πρέπει να προκηρύξει τα μεγάλα έργα με νέο νόμο περί συμβάσεων παραχώρησης. Από την πρώτη στιγμή ο κ. Σουφλιάς είχε δηλώσει επανειλημμένως ότι η προοπτική θέσπισης ειδικού νομοθετικού καθεστώτος για την κατασκευή έργων με σύμβαση παραχώρησης, αφορά μόνο στα μικρότερα έργα (κάτω 150 εκατομμυρίων Ευρώ), όπως ισχύει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα μεγάλα έργα, όπως είναι η Ιονία Οδός, γίνονται με ξεχωριστές συμβάσεις.
Ο κ. Σουφλιάς έχει δηλώσει κατ' επανάληψη ότι τα μεγάλα έργα δεν γίνονται μόνο από μία κυβέρνηση. Μακριά από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου η ιδιοκτησιακή αντίληψη που είχε το ΠΑΣΟΚ (με τη μόνιμη προσβλητική για τον ελληνικό λαό φράση «το έργο μας»)».