Τεχνολογία-Επιστήμη
Τετάρτη, 02 Νοεμβρίου 2016 17:31

Ρομπότ – παιχνίδι που χρησιμοποιεί «συναισθήματα» στην αλληλεπίδρασή του με τους ανθρώπους

Μπορεί να είναι ένα παιχνίδι αλλά η τεχνολογία που ενσωματώνει «δεν παίζει»: Ο Cozmo είναι ένα μικρό ρομπότ- interactive «φίλος», που μπορεί να παίζει διάφορα παιχνίδια (παζλ, παιχνίδια ταχύτητας κ.α.) με τον κάτοχό του, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί machine learning για να τον «γνωρίζει».

Μπορεί να είναι ένα παιχνίδι αλλά η τεχνολογία που ενσωματώνει «δεν παίζει»: Ο Cozmo είναι ένα μικρό ρομπότ- interactive «φίλος», που μπορεί να παίζει διάφορα παιχνίδια (παζλ, παιχνίδια ταχύτητας κ.α.) με τον κάτοχό του, ενώ παράλληλα χρησιμοποιεί machine learning για να τον «γνωρίζει». Επίσης, στον σχεδιασμό του συμμετείχαν και animators του Χόλιγουντ, προκειμένου να του δώσουν «χαρακτήρα», όπως για παράδειγμα σε γνωστά κινηματογραφικά ρομπότ σαν τον Wall-E ή τον R2D2.

«Σε μια ταινία πολλά πράγματα συμβαίνουν αυτόματα. Η τεχνολογία στον Cozmo επιτρέπει να παίρνεις έναν τέτοιο χαρακτήρα και να τον “ζωντανεύεις” στον πραγματικό κόσμο» λέει ο Χανς Ταπάινερ, συνιδρυτής και πρόεδρος της Anki.

Το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης του Cozmo βασίζεται στα ανθρώπινα συναισθήματα. «Συναισθήματα» που έχουν προγραμματιστεί στον ψηφιακό εγκέφαλο του ρομπότ, όπως ευτυχία, θυμός, ενθουσιασμός, ανταγωνίζονται στο λειτουργικό σύστημα, όπως κάνουν τα πραγματικά συναισθήματα σε έναν ανθρώπινο εγκέφαλο. Το ρομπότ επίσης διαθέτει computer vision, που του επιτρέπει να αναγνωρίζει με ποιον παίζει, μαζί με μια σειρά από άλλους αισθητήρες- και στόχος όλων αυτών είναι να μπορεί το ρομπότ να αποκτά μια πιο ξεκάθαρη εικόνα του περιβάλλοντός του.

«Το σύστημα computer vision που αναγνωρίζει τις εκφράσεις του προσώπου, λυπημένες, χαρούμενες, θυμωμένες, έκπληκτες, είναι ήδη πλήρως λειτουργικό και εφαρμοσμένο. Δεν το χρησιμοποιούμε ακόμα, αλλά σε ένα από τα επόμενα updates, πολύ σύντομα, θα το χρησιμοποιήσουμε επίσης».