Το νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Θεσσαλονίκης παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλης Λιάπης.
Τα άμεσα μέτρα του συγκοινωνιακού χάρτη θα έχουν τεθεί σε εφαρμογή μέχρι τέλος του χρόνου, ενώ το πολύ σε τρεις μήνες θα καθιερωθεί ενιαίο εισιτήριο, το οποίο θα κοστίζει 50 λεπτά και θα έχει χρονική διάρκεια 70 λεπτών της ώρας. Παράλληλα θα καθιερωθεί ημερήσιο εισιτήριο (χρονικής διάρκειας 24 ωρών) και εβδομαδιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών.
Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο κ. Λιάπης ανακοίνωσε, επίσης, την προμήθεια στον ΟΑΣΘ 70 νέων λεωφορείων, συνολικού κόστους περίπου 14,7 εκατ. ευρώ (5 δισ. δρχ.) και την αντικατάσταση κάθε οχήματος άνω των 12 ετών, με νέο, σύγχρονο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας όχημα.
Μεταξύ των άμεσων μέτρων περιλαμβάνονται η αναδιάρθρωση λεωφορειακών γραμμών με τη δημιουργία νέων λεωφορειακών συνδέσεων και ανασχεδιασμό υφιστάμενων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, η ενίσχυση δρομολογίων των γραμμών που αντιμετωπίζουν προβλήματα καθυστερήσεων και η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των οικισμών Ραχώνας και Αθύρων του Νομού Πέλλας.
Περιλαμβάνεται επίσης η επέκταση του δικτύου λεωφορειολωρίδων, καθώς και μέτρα για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των αστικών λεωφορείων. Στο πλαίσιο αυτό διατίθεται άμεσα ειδική δύναμη της Τροχαίας για την αστυνόμευση του οδικού δικτύου διέλευσης λεωφορείων, σε δυο βάρδιες, ενώ θα αξιοποιούνται συστηματικά τα γερανοφόρα οχήματα της Τροχαίας για την απομάκρυνση των παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων που παρακωλύουν την κίνηση των λεωφορείων. Παράλληλα υλοποιείται πρόγραμμα προμήθειας και εγκατάστασης πέντε νέων καμερών παρακολούθησης και φωτογράφησης και αναβάθμισης της λειτουργίας των υφιστάμενων καμερών για τον εντοπισμό των οχημάτων που κινούνται και σταθμεύουν στις λεωφορειολωρίδες.
Σήμερα πάντως εκατοντάδες οδηγοί ταξί απέκλεισαν σήμερα το μεσημέρι την οδό Αγίου Δημητρίου, μπροστά στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης, διαμαρτυρόμενοι για την απαγόρευση της διέλευσής τους από τις λεωφορειολωρίδες.
Επιπρόσθετα, μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες ολοκληρώνονται οι απαραίτητες μελέτες ώστε να προχωρήσει η οριστική δημοπράτηση του έργου που αφορά στη λειτουργία σύγχρονης θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, η οποία θα συνδέει το κέντρο της πόλης με τα ανατολικά παράλια και προβλέπεται να υλοποιηθεί με το σύστημα της παραχώρησης. Το συνολικό κόστος της επένδυσης υπολογίζεται στα 45 εκατ. ευρώ.
Τέλος προωθείται ο επανασχεδιασμός των υπεραστικών γραμμών ΚΤΕΛ, ώστε το νέο δίκτυο να αποτελεί λειτουργική συνέχεια του δικτύου της αστικής συγκοινωνίας. Για το σκοπό αυτό μελετάται η πρόταση για την κατασκευή σταθμού μετεπιβίβασης στο δήμο Λαγκαδά, όπου οι επιβάτες θα μετεπιβιβάζονται σε γραμμές άμεσης σύνδεσης με το κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Πηγή ΑΠΕ