Τολμηρό το εγχείρημα για τη Seat ομολογουμένως, αλλά η «μαμά» VW ορίζει τις τύχες της και καθόσον ακολουθείται η πεπατημένη του Tiguan υπάρχουν οι προϋποθέσεις επιτυχούς πορείας.
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Τολμηρό το εγχείρημα για τη Seat ομολογουμένως, αλλά η «μαμά» VW ορίζει τις τύχες της και καθόσον ακολουθείται η πεπατημένη του Tiguan υπάρχουν οι προϋποθέσεις επιτυχούς πορείας.
Το Ateca, το μικρομεσαίο SUV με μήκος 4,36 μ., ξεκινά στη χώρα μας λίγο κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ, απέναντι σε γερούς αντιπάλους.
Η μοναδικότητά του είναι ότι διαθέτει στη βάση 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα ενός λίτρου, με καλή απόδοση που κρατάει το κόστος χρήσης χαμηλά.
Το οδηγήσαμε μόλις προ ημερών στα μέρη μας, καθώς ο όμιλος Βασιλάκη εξασφάλισε λίγα αυτοκίνητα με ισπανικές πινακίδες προτού φτάσει επισήμως το νέο μοντέλο στην ελληνική αγορά.
Γνωρίσαμε σε πρώτη φάση την έκδοση με το μικρό μοτέρ βενζίνης TSI με κίνηση εμπρός και την τετρακίνητη πετρελαίου των δύο λίτρων με 150 ίππους (θα υπάρχει και ο 1,4 βενζίνης TSI με απενεργοποίηση κυλίνδρων ACT που αποδίδει 150 ίππους, ο 1,6 TDI 115 ίππων και η κορυφαία εκδοχή του 2λιτρου ντίζελ με 190 ίππους).
Σε μια διαδρομή μέχρι την Αράχοβα διαπιστώσαμε πως για τα δεδομένα της χώρας και της συγκυρίας η βασική έκδοση των 1.000 κ.εκ., με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, καλύπτει θαυμάσια τον αγοραστή για τις καθημερινές ανάγκες μιας οικογένειας και για τις εξορμήσεις εκτός των τειχών.
Πολύ ευχάριστη η λειτουργία του κινητήρα, ποιοτική η κύλιση, ανάρτηση χάρη στην οποία το κράτημα στον δρόμο είναι άψογο, ακριβές το σύστημα διεύθυνσης και ταιριαστό το κιβώτιο των έξι σχέσεων που εξασφαλίζει λογική μέση κατανάλωση (7,5 - 8,8 λίτρα/100 χλμ.), για το μέγεθος/βάρος του οχήματος, ακόμη και στην… ανέμελη οδήγηση.
Αν δεν ενδιαφέρει η τετρακίνηση (που δεν ενδιαφέρει σε αυτό το είδος τελικά τους περισσότερους), έχεις ένα όμορφα σχεδιασμένο αυτοκίνητο με πολύ καλούς χώρους (485 - 510 λίτρα για τις αποσκευές), ψηλωμένο αμάξωμα για να πηγαίνεις «παραπέρα» και σωστή ποιότητα κατασκευής.
Φυσικά, πιο ολοκληρωμένο προβάλλει το μεγάλο ντίζελ με κίνηση σε όλους τους τροχούς και τα ανάλογα συστήματα υποβοήθησής της, αλλά είναι θέμα τιμής και γενικότερα αυξημένου κόστους χρήσης…
Η γκάμα επιλογών τεχνολογίας εκτείνεται από προβολείς Full LED και από ένα ευρύ φάσμα συστημάτων υποστήριξης, όπως το καινοτόμο Traffic Jam Assist και το νέο Emergency Assist, μέχρι ένα πακέτο συστημάτων ψυχαγωγίας τελευταίας γενιάς με οθόνες αφής οκτώ ιντσών και συνδεσιμότητα Full Link.