Το πιο μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο – και συνάμα το μεγαλύτερο στην ιστορία – αντιτορπιλικό του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, USS Zumwalt (DDG 1000) εντάχθηκε σε ενεργό υπηρεσία το Σάββατο, στο North Locust Point στη Βαλτιμόρη.
Το πιο μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο – και συνάμα το μεγαλύτερο στην ιστορία – αντιτορπιλικό του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, USS Zumwalt (DDG 1000) εντάχθηκε σε ενεργό υπηρεσία το Σάββατο, στο North Locust Point στη Βαλτιμόρη.
Πρόκειται για το πρώτο σκάφος μιας κλάσης αντιτορπιλικών πολλαπλών ρόλων, με προηγμένη σύστημα ηλεκτρικής προώθησης, εξελιγμένη κύτος, stealth χαρακτηριστικά και ό,τι πιο νέο έχει να επιδείξει η αμερικανική τεχνολογία σε οπλικά συστήματα.
Ο Ρέι Μέιμπους, υπουργός Ναυτικού, δήλωσε ότι πρόκειται για ένα πλοίο - «παράδειγμα μιας μεγαλύτερη ςπρωτοβουλίας με στόχο την αύξηση της επιχειρησιακής σταθερότητας και την παροχή στρατηγικού πλεονεκτήματος στις ΗΠΑ».
Επιχειρώντας σε συνδυασμό με αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, LCS (littoral combat ships) και αμφίβια σκάφη, τα αντιτορπιλικά της κλάσης Zumwalt θα χρησιμοποιούν τις υπολογιστικές τους δυνατότητες για πολλαπλασιασμό ισχύος, μέσω αύξησης εμβέλειας, παραπλάνησης, ενσωμάτωσης υπολογιστικών συστημάτων και ανάλυσης δεδομένων από πολλαπλές πλατφόρμες. Το αποτέλεσμα, όπως εκτιμάται, θα είναι η παροχή ασύμμετρου πλεονεκτήματος για το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό.
Είναι το πρώτο σκάφος του αμερικανικού στόλου που χρησιμοποιεί ενιαίο σύστημα ενέργειας (IPS), για παροχή ηλεκτρικής ενέργειας τόσο στα συστήματα προώθησης όσο και τα υπόλοιπα συστήματα του σκάφους. Το IPS παράγει περίπου 78 μεγαβάτ ενέργειας, απόδοση αντίστοιχη ενός πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου.
Κάθε σκάφος της κλάσης διαθέτει δύο Advanced Gun Systems, ικανά για βολές βλημάτων μακράς εμβελείας (LRLAP- Long Range Land Attacl Projectiles) σε απόσταση 63 ναυτικών μιλίων. Επίσης, φέρει εξελιγμένα συστήματα εκτόξευσης πυραύλων Tomahawk, Evolved Sea Sparrow, Standard και ανθυποβρυχιακών ρουκετών ASROC. Τα αντιτορπιλικά της κλάσης επίσης θα διαθέτουν ενεργητικούς και παθητικούς αισθητήρες, καθώς και ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών (MFR).